Nieuws
Assassins Creed Mirage

Toekomstige Assassin's Creed-games kunnen kortere speelduur hebben

Assassin's Creed Mirage lijkt een avontuur van zo'n twintig uur te worden

Geschreven door Michel Musters op
Toekomstige Assassin's Creed-games, zoals Assassin's Creed Mirage, kunnen een kortere speelduur hebben dan andere recente games in de franchise.

Dat vertelt executive producer Marc-Alexis Côté in een gesprek met IGN. Over het vorige week onthulde Assassin's Creed Mirage vertelt hij: "Het is een kleiner Assassin's Creed-project. Je kunt qua lengte iets verwachten dat dichter bij de oorspronkelijke games ligt." De eerste Assassin's Creed-games konden in zo'n twintig uur uitgespeeld worden, dus het is waarschijnlijk dat dit ook voor Mirage geldt.

Dat wil echter niet zeggen dat alle toekomstige Assassin's Creed-games korter qua speelduur worden. Assassin's Creed Infinity moet als hub functioneren voor toekomstige AC-avonturen, en afgelopen weekend werden de eerste twee avonturen voor deze hub aangekondigd: Codename Red en Codename Hexe. Codename Red, dat zich in het oude Japan afspeelt, wordt waarschijnlijk weer wel een lang avontuur dat tientallen uren beslaat. Maar er kunnen wel kleinere ervaringen via Infinity uitkomen.

"Ik denk dat Infinity ons de mogelijkheid geeft om verschillende ervaringen van verschillende formaten te leveren. Niet alles moet een rollenspel van honderdvijftig uur zijn, toch?" Côté hint er naar dat Codename Hexe een compleet ander soort ervaring wordt, al kan hij er nog weinig over prijsgeven.

Dit artikel delen:

Lees meer

Brawlhalla krijgt twee personages uit Castlevania Splatoon 3 is in drie dagen tijd meer dan 3,45 miljoen keer verkocht in Japan
36

Reacties op: Toekomstige Assassin's Creed-games kunnen kortere speelduur hebben

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    LarsCornelis

    • 12 september 2022 11:43
    Ik vind dat wel prima eigenlijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 12 september 2022 11:44
    Hulde!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 12 september 2022 11:51
    Ik snap nog steeds niet echt wat Infinity moet voorstellen. Ja een hub, maar wat moet ik daarvan verwachten? Is dat een plek waar ik vanuit de games naartoe kan reizen en andere spelers kan ontmoeten, vergelijkbaar met bijvoorbeeld Destiny. Is het de hedendaagse wereld als je de animus uitstapt, zoals bijna elke AC al heeft? Of geldt Infinity alleen als kapstok voor meerdere games en kan ik het niet daadwerkelijk bezoeken?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 12 september 2022 11:55
    @Tinus Tussengas-1 Hoe dat precies vormgegeven gaat worden, moeten we inderdaad nog te horen krijgen. In principe kunnen ze daar vast een creatieve oplossing voor vinden. We gaan het zien!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 12 september 2022 13:31
    @MichelMusters oke, dan lag het dus niet aan mij. Vooralsnog kan ik er in ieder geval nog geen chocolade van maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FrozenOne-94

    • 12 september 2022 13:02
    @Tinus Tussengas-1 Tot nog toe komt het voor mij over als een veredelde launcher voor toekomstige AC games en ervaringen. Ben benieuwd of je AC Infinity koopt en dan de games moet ontgrendelen ofwel bijkopen of niet. Gezien het een live service moest worden denk ik eerder dat het een soort abonnementendienst gaat zijn waarbij je tevens de keuze hebt om ervaringen los aan te schaffen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 12 september 2022 13:33
    @FrozenOne-94 Infinity moet alleen de hub vormen, dus geen echte game. Dus het lijkt me dat dit free to play is en de games vanuit de hub kun starten/kopen. Een abonnement is sowieso een no-go voor mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 12 september 2022 13:54
    @Tinus Tussengas-1

    Heb je Unity gespeeld? Als je die game voor het eerst opstart dan heb je een keuzemenu waar je uit verschillende tijdperken kan kiezen, bij Unity kan je er daadwerkelijk maar op een klikken. Maar dat idee moet je in je achterhoofd houden bij Infinity. Ik vind in ieder geval tof klinken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 12 september 2022 18:02
    @coola ja die heb ik gespeeld, maar ik kan dat menu niet echt voor de geest halen. Als blijkt dat het inderdaad om een veredeld menu gaat, dan wordt het wel met een hoop bombarie gebracht. We gaan het zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 12 september 2022 18:07
    @Tinus Tussengas-1

    Mja echt een veredelde menu kan ik het niet echt noemen. Het word een hub die gaat dienen als een soort van echte animus waar je uit verschillende tijdperken kan kiezen ik vind het echt wel een tof concept. Of het echt gaat werken is nog maar vraag natuurlijk.

    Dit is die van unity btw

    cdn3.whatculture.com/images/2016/08/a18039087203a0d7-600x338.jpg

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 12 september 2022 11:55
    Ik heb weinig tijd voor altijd zulke grote games.
    Dus leukere compactere kleinere games vind ik dan veel beter. 20 uur is perfect. Kunnen ze de spanning ook beter houden. Side quests minder aanwezig. Strakkere regie voor verhaal en dus beter controle over de ervaring die de maker wil dat je beleeft.
    En nog meer, den is het ook leuk om het nog een keertje te spelen.
    En om dan detail die je miste in de eerste speel sessie te ontdekken

    Dus van mij mag dit zo zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 12 september 2022 13:26
    @watashi wa maurice desu.
    Krijg je een beetje een God of War verhaal. Een kwalitatief goede game afleveren die de spanning er de hele tijd in houd. Dan over een paar jaar weer verder gaan in die wereld met een heel sterk verhaal. Ik zou dat wel toejuichen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 12 september 2022 12:14
    Dit vind ik een heel goed besluit van Ubisoft, zo kun je op verschillende manier AC beleven.
    Ik kreeg bij het spelen van Odyssey en Origins op een gegeven moment wel het gevoel alsof het werk was om die game door te komen. Als een game zo lang duurt en de gameplay verandert vrijwel niet wordt het toch snel saai. Voor mij althans.
    En als je dan niet door kan met de main story omdat je nog niet het juiste level hebt en de sidequests om dat level te halen zijn niet leuk genoeg ben ik er snel klaar mee.
    Een compactere wereld met echt leuke sidequests is voor mij 100 keer interessanter.

    Ben wel benieuwd hoe ze dat qua verhaal gaan doen dan, want ze lijken nu de keuze te maken om een korte game aan te bieden voor de mensen die geen zin hebben in een game van 150 uur. Mis je dan niet enorm veel als je die langere games niet speelt?
    Zou bijvoorbeeld wel gaaf zijn als je in plaats van het spelen van die game in een animatieserie kan zien wat je dan gemist hebt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heer Mida

    • 12 september 2022 12:23
    @Ziminar Grappig dat je dat zegt, want dat was precies wat AC deed bij de Desmond-sage: aan het begin een samenvatting geven over wat er vooraf is gebeurd. Maar toen was het logisch; het overkoepelende plot had veel meer samenhang. Nu springen ze van de hak op de tak.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 12 september 2022 14:16
    @Heer Mida Ja nu begrijp ik er vrij weinig nog van, althans ik weet zeker dat ik heel veel details mis.
    Wat ik in Odyssey en Origins van de huidige tijd gezien heb voegde voor mij vrij weinig aan de game toe.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heer Mida

    • 12 september 2022 16:02
    @Ziminar Bij het introduceren van Layla hebben ze het plot dat ze hadden opgezet laten afhandelen door een stripreeks. Daarna moest Valhalla achteraf rechtvaardigen wat er in Odyssey gebeurde. Ik neem het je niet kwalijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 12 september 2022 15:06
    @Heer Mida Origineel was het plan om de reeks te eindigen met de Desmond saga maar ze besloten toch verder te gaan met de serie.

    En toen werd het steeds onsamenhangender en lastiger te volgen.

    Moet ook zeggen dat ik geen fluit met die Layla heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heer Mida

    • 12 september 2022 15:58
    @bigds9fan Valhalla lijkt aan te geven dat haar rol wel een beetje uitgespeeld is. Ik ben er niet rauwig om. Desmond was al geen bijster interessant personage, maar Layla kon zelfs die lat niet halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 12 september 2022 16:28
    @Heer Mida Desmond was nog wel tolereernbaar maar Layala…

    Het is een beetje belachelijk dat je ook nog de comics moet lezen om het volledige verhaal te krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heer Mida

    • 12 september 2022 18:31
    @bigds9fan Ze spenderen een e-mailbericht in Odyssey eraan. In het kort: de slechterik wordt verslagen en alles is koek en ei.