Waar gaat het heen met al de devices die je aan en in je computer kan proppen? Microsoft is tot nu toe een van de bedrijven die het risico heeft durven nemen om met nieuwe hardware te komen. Dat heeft misschien af en toe voor de nodige mislukkingen gezorgd, maar heeft er ook toe bijgedragen dat ze nu wel een van de grootste gamingdevice-bedrijven op deze markt zijn.

GameSpy had een interview met Alan Willard (Epic) over de toekomst ervan.GameSpy: Over the next year, what hardware developments are you most excited about on both a personal and professional level?

Alan Willard:Well, hardware T&L is very promising, as is all the 4x anti-aliasing hardware out now... I'm looking forward to the integration of both onto one very strong card. Personally, I'd also like to see some developments towards a unified memory, high bandwidth card able to handle extraordinary texture transfer as well as providing for bump-mapping, real-time displacement, and all the other nice buzzwords we hear all the time.

GameSpy: How do you see the evolution of the PC game controller developing? Integrated mouse/keyboard/joystick controllers for instance.

Alan Willard: Ugh, NO! I'd rather see a dedicated 2nd hand controller, with a nicely arranged key layout to complement the mouse! Have arrow keys laid out in a WASD format, with a few more keys placed at easy to reach places.

GameSpy: As the development cycles of Microsoft's DirectX API lengthen, do you see the proliferation of a closed system mentality increasing at the developer level, ala the Xbox?

Alan Willard: Strongest in consoles, but I do feel that standards such as DirectX will continue to cause developers to design for the strongest available software. Lijkt erop dat ook hier Microsoft het 'grote woord' is. Misschien is het ook eens tijd voor een Windows Basic, met alleen DirectX? Zodat die zwaardere games het ook eens doen op jouw misschien wat tragere bak?

Nu maar hopen dat ze daar bij MS ook eens langs Gamers.nl komen.