Zampella en Pacey hebben de studio opgezet om ideeën op het gebied van mobiele games uit te proberen. "Het is een apparaat waar ik op speel omdat ik het altijd bij me heb", aldus Zampella. "Het is altijd verbonden en het kan je aandacht in beslag nemen. Daar kun je iets mee doen. Ik zeg niet dat het één beter is dan het andere als het gaat om consoles versus mobiel. Het zijn andere game-ervaringen en ik vind ze allebei interessant".

Voor Vince Zampella is Nuclear Division iets wat hij naast Respawn gaat doen en hij is niet van plan om de Titanfall-ontwikkelaar de rug toe te keren. "Wat we leren ga ik ook toepassen bij Respawn, en ik denk dat dit onze beide bedrijven toekomstbestendig kan maken." Volgens Zampella is het onzinnig om niet te kijken naar wat mobiele games doen, vanwege de enorme groei die de markt doormaakt. 

Larry Pacey heeft tot 2013 een lange tijd aan het hoofd gestaan van gokkastenfabrikant WMS en is een oude bekende van de Respawn-oprichter. Volgens Zampella is het aan Pacey te danken dat hij ooit een baan kreeg in de game-industrie. Pacey: "Vooralsnog zijn mobiele games niet geschikt voor de core gamer. Nu mobiele apparaten steeds krachtiger worden, is het mogelijk om core-zaken naar dit platform te brengen. Er zijn een hoop redenen waarom dit nu aantrekkelijk wordt."