In een tweet toont Zampella dat de studio dit aantal viert. Een aantal maanden na de release van Titanfall maakte uitgever Electronic Arts bekend dat de first person shooter de bestverkochte Xbox One-game was op dat moment. Concrete cijfers noemde de uitgever echter niet.
Titanfall verscheen begin 2014 op pc, Xbox 360 en Xbox One. In de futuristische shooter kunnen spelers met een soort jetpack hoger en verder springen dan normaal. Ook kunnen spelers grote mechs ('Titans') besturen.
De first person shooter was het debuut van Jason West en Vince Zampella, oud-Infinity Ward-medewerkers die in 2010 hun eigen studio Respawn Entertainment startten. Een mogelijk vervolg moet op meerdere platformen verschijnen, aldus EA.
Reacties op: Titanfall 10 miljoen keer verkocht
garciagarcia
ShadowX
geert1
Voor het vervolg hoop ik op vernietigbare omgevingen, ingrijpende customization voor titans, en natuurlijk meer toffe wapens, maps, burn cards, challenges, game modi, enz. Als ze het goede behouden en mooie dingen toevoegen, dan kan het een klapper van een online shooter worden.
Persoonlijk heb ik geen behoefte aan een singleplayer campagne. De story mode bij een online shooter komt eigenlijk nooit in de buurt van de beste singleplayer-ervaringen (Half-Life, The Last of Us, Bioshock, enz); het is vaak slechts een middelmatig aanhangsel. Daarnaast kost een story mode vele miljoenen aan ontwikkelbudget, voor iets dat hooguit één keer wordt doorgespeeld en dan weer vergeten. Dan zie ik dat budget liever gespendeerd worden aan een grotere, betere multiplayer met veel afwerking en goede balans. Voor een echt bijzondere singleplayer-ervaring zijn er zat games die daarop focussen. Just my 2 cents.
Kan niet wachten op de aankondiging van het vervolg!
marco300
kleinekoosjer