TimeSplitters was mogelijk de beste game bij de lancering van Sony's PlayStation2. Dit zegt helaas niet dat het een goede game was. De game was vrij saai en bood weinig replay value. Dat had toch beter gekund, zeker als je bedenkt dat de game was gemaakt door een team bestaande uit ex-Rare medewerkers, die daarvoor aan de klassieker Goldeneye voor de Nintendo64 hadden gewerkt.

Gelukkig vond Free Radical Design (het ontwikkelingsteam) dat ook, en men kwam op het geniale plan om een opvolger te maken, TimeSplitters 2. Deze game is na veel uitstel eindelijk klaar, rede genoeg voor IGN PS2 om de game eens kritisch te bekijken. En wat blijkt? TimeSplitters 2 is een geweldige titel geworden, met een enorm verslavende multiplayer (met 120 karakters).

Gameplay

State of the art console first-person shooter action: The popcorn multiplayer is deeper than before and the single-player missions are just short of excellent. 9.3

Lasting Appeal

An enormous amount of replay value with tons of cheats, easy, medium, and hard missions (with changing objectives), and 120-plus characters. 9.7Helaas is de review enkel nog maar toegankelijk voor IGN Insiders, mensen die het er voor over hebben om te betalen voor IGN's reviews.

Ook het Britse blad EGDE heeft de game inmiddels van een score voorzien. Het overdreven kritische blad beoordeelde de game met een score van maar liefst 9 uit 10, waar een toch ook niet beroerde game als Star Wars Rogue Squadron: Rogue Leader 2 maar 6 uit 10 ontving.

TimeSplitters 2 komt naast op de PlayStation2 ook uit op de GameCube en de Xbox. De releasedatum is een beetje vaag, Eidos (de uitgever) zelf heeft hem staan voor 18 oktober, terwijl de meeste winkels hem voor 27 oktober verwachten.