Tim Sweeney (UT) Interview | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Na het zien van de nieuwe UT-tech demo is het complete gameswereldje weer een compleet wakker geschud. De sites staan dan ook letterlijk in de rij voor een interview met Epic's trots Tim Sweeney.

UnrealTournament.org lukte het dus wel en schreef een mooi stukje erover.UTO: It is wonderful what you have done to your engine over the past few months. From what you have shown us the engine can now handle an awesome amount of polys at once. In the demo that was released, it is obvious that the surrounding mountains are a texture. Just how many polys can your engine currently handle with this new technology?

Tim: In that terrain, the most complex part of the level has about 100,000 polys in view and is running at 25 fps on a GeForce 1. It's still really early though; it will get radically better in the next 6 months as we get into hardcore development of our next game. The reason behind the movie was just to show that, yeah, the Unreal engine will be able to do some cool outdoor stuff. Als er nu nog wat modmakers aan de slag gaan om voertuigen te maken voor de nieuwe Unreal-technologie, dan hebben we hier al een alternatief voor Halo.

Zeker nu het mogelijk is om deze enorme landschappen te maken.

Als ze nu nog een special edition van de UnrealED(3?) uitbrengen met extra documentatie dan zie ik het nog maar heel somber in voor de Quake3-engine.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou