Tim Sweeney over DirectX 8 | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Het lijkt wel alsof ze bij VoodooExtreme een jaarabonnement hebben op Tim Sweeney want het is alweer tijd voor een nieuwe vragenronde aan de hoofdprogrammeur van Epic (Unreal). Dit keer gaat men dieper in op technische zaken zoals de GeForce3 en DirectX 8.

Op de vraag welk verschil er is tu en DirectPlay en Winsock (een vergelijkbaar onderdeel van Microsoft) heeft Sweeney het volgende te zeggen...The answer here is much easier. DirectPlay is a bloated heap of junk kept alive by who-knows-what internal political forces at Microsoft. Everyone wishes they'd just kill the thing. Windows Sockets (the other Microsoft networking API, by the way!) is much better. All of the other DirectX8 components are excellent, though: Direct3D, DirectSound, and DirectInput.Daarnaast worden er wat vragen gesteld over de toekomst van OpenGL en het gebruik van de GeForce3-technologie in Unreal2 (al wordt daar geen antwoord op gegeven )


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou