Tim Schafer vreesde dat Psychonauts 2 niet goed ging worden

Tim Schafer vreesde dat Psychonauts 2 niet goed ging worden

Tim Schafer van Double Fine had gedurende de ontwikkeling van Psychonauts 2 weinig vertrouwen in de game.

Dat meldt hij in een interview met NME, waarin hij terugblikt op de ontwikkeling van het spel. "Er gingen zoveel dingen mis, net als bij de eerste game. We raakten zelfs onze uitgever kwijt. Het was echt een achtbaan en op sommige momenten voelde het echt niet alsof de game goed zou worden."

Schafer was ook bang dat Double Fine failliet zou gaan. "Dan zou vier jaar aan werk voor Psychonauts 2 voor niets zijn geweest. Het was een pijnlijke gedachte dat de game zou verdwijnen."

Schafers zorgen waaren ongegrond. In 2019 werd de ontwikkelaar overgenomen door Microsoft en in 2021 kwam Psychonauts 2 uit. Naar verluid is de game het meest succesvolle Double Fine-spel tot nu toe. Er zijn geen precieze verkoopcijfers bekend, maar het spel werd kritisch bejubeld en werd genomineerd voor de Game of the Year-award tijdens The Game Awards 2021.

De game scoorde een 8,5 op Gamer.nl: "Psychonauts 2 is misschien niet de meest afgewerkte platformer ooit, maar net zoals het eerste deel barst dit avontuur van de slimme vondsten en creativiteit. De uitstapjes naar het binnenste van het brein zijn niet alleen grappig en origineel, maar hangen altijd op verrassende manieren samen met het intrigerende hoofdverhaal. De uitgebreide cast van bonte personages en de met extra’s gevulde spelwereld doen de rest van het werk. Daarmee heeft Psychonauts na heel lang wachten eindelijk een waardig vervolg gekregen."

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Hierbij een goed voorbeeld hoe Microsoft investeert in goede games.

0
test

Heb me echt heel erg vermaakt met de game.

0

Aanbevolen voor jou