Tien jaar geleden: systeemeisen Unreal II niet spectaculair hoog | Gamer.nl

Tien jaar geleden: systeemeisen Unreal II niet spectaculair hoog | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Systeemeisen Unreal II niet spectaculair hoog

Er was in 2001 veel te doen rondom systeemeisen. Vooral Max Payne was constant in het nieuws. “Maandenlang werden er roddels over de game verspreid en vele gamers waren bang een upgrade nodig te hebben om van de game te kunnen genieten”, stellen we datzelfde jaar. Eenzelfde angst omringde de toen nog niet vrijgegeven systeemeisen van Unreal II. Wat als je voor het spelen van die game een monster-pc van 800 Mhz nodig had? Gelukkig was dat niet het geval, en konden gamers met een Pentium III van 500 Mhz en een GeForce één-videokaart gerust met de tweede telg in de serie uit de voeten.

PC-gamers zullen gniffelen bij het lezen van dergelijke lage systeemeisen. Ter vergelijking: Rage benodigt een Intel Core 2 Duo en een GeForce 8800-kaart. En dat zijn nog maar enkel de minimale systeemeisen. Toch hoeven we daar niet al te lang lacherig over te doen, want over tien jaar  zullen hedendaagse systeemeisen volgens experts verhoudingsgewijs nog veel erger gedateerd zijn.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou