Plasmaworm, een psychedelisch spelletje
Tien jaar geleden brachten Rich Carlson en Iikaa Keranen Plasmaworm uit. Waarom dat ons nu nog zou moeten boeien? Twee redenen. Allereerst was het zo dat de twee mannen daarvoor aan grote projecten als Anachronox, Thief II en American McGee's Alice mee hadden gewerkt, maar daarna besloten om eens een relatief klein spel op de markt te zetten. Deze trend zien we nu ook terug, met een ware vloedgolf aan onafhankelijke studio's die kunnen putten uit het brein van een of meerdere AAA-ontwikkelaars.
Ten tweede: de link naar de demo van het spel die we tien jaar geleden plaatsten doet het gewoon nog. Het spel zelf ook en is inmiddels zelfs gratis te downloaden. Zonder onze communicatieve vaardigheden al te lang buiten spel te zetten: hoe vet is dat? Lezen over games die tien jaar geleden het gesprek van de dag waren, is op zich al best intere ant. Maar als je ze daadwerkelijk kunt spelen maak je pas echt een sprong terug in de tijd.
Daarom presenteren we je hier, vandaag, de volledige versie van Plasmaworm. Psychedelische graphics en muziek, gameplay die sterk doet denken aan snake en een spelmenu dat nauwelijks te lezen is omdat de nostalgie van je scherm spat. Veel plezier.