Tien jaar geleden: Hoogtepunten E3: Warcraft III is saai | Gamer.nl

Tien jaar geleden: Hoogtepunten E3: Warcraft III is saai | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Hoogtepunten E3: Warcraft III is saai

Tien jaar geleden zat de grootste gamesbeurs van het jaar, de E3, er al op, dat terwijl de gekte dit jaar nog moet beginnen. De E3 biedt de aanwezige pers niet alleen de mogelijkheid om met aanstaande titels aan de slag te gaan, het vormt voor het grotere publiek ook een lekkermakertje voor titels die enkel nog als stipjes aan de horizon te zien zijn. En dat is voor gamewebsites weer een ideale gelegenheid om nog eens terug te blikken op alle aankondigingen die gedaan zijn en te bekijken welke nu terecht aanzetten tot enthousiasme, en welke maar beter weer vergeten kunnen worden.

Zo ook Quarter to Three, een site die nauwelijks warm kon worden van wat er op de E3 2001 van Warcraft III getoond werd. "Het vechten was saai en het casten van spells is ook niet boeiend", zo maakte de schrijver van het stuk op uit een slechts tien minuten durende speelse ie. Ook Halo en de console waarop het spel zou worden uitgebracht, de Xbox, kwamen er in het artikel niet goed vanaf. De auteur zette zijn geld liever in op de Nintendo GameCube, die superieure graphics op het scherm zou kunnen toveren.

Het is inmiddels mei 2011, met nog twee weken te gaan voor het E3-spektakel van dit jaar weer losbarst. Quarter to Three bestaat nog steeds als website, en we zijn benieuwd of zij ook dit jaar de de beste graphics toe zullen dichten aan Nintendo's nieuwe console. We krijgen het apparaat, dat nu nog Project Cafe genoemd wordt, sowieso te zien. Maar wie weet komt Microsoft ook wel met nieuwe hardware. Het blijft hoe dan ook speculeren, ook na afloop van het evenement nog. Wat er op de E3 getoond wordt is namelijk lang niet altijd hoe het een spel of console er uiteindelijk uit komt te zien, als er al een eindproduct komt. Als alles wat we in het verleden op de beursvloer hebben gezien ook echt kort daarna zou worden uitgebracht, dan lag Duke Nukem Forever al in de retro-hoek en zochten nu we stad en land af naar een exemplaar van StarCraft: Ghost.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou