"Je kunt het ook zo bekijken: wat was de beste tijd voor Electronic Arts om hun nieuwe samenwerking met UFC aan te kondigen? E3 natuurlijk. We hebben het nieuws niet proberen te verbergen", aldus Rubin. "Het is erg pijnlijk om mensen te ontslaan, zeker in deze economie. We hebben ze geprobeerd zo goed mogelijk te helpen. We hebben meer gedaan dan de wetgeving in Californië van ons verlangde."

"Ik bied mijn excuses aan aan iedereen die zijn baan is kwijtgeraakt", vervolgt Rubin. "Ik loop niet weg van het feit dat het iets verschrikkelijks is om mensen te ontslaan, maar het is essentieel voor THQ om zich te richten op zijn toekomst. We doen de dingen die noodzakelijk zijn om vooruit te blijven gaan. Ik denk dat op dit punt, wat betreft de ontwikkeling en wat betreft onze teams, dat we de perfecte omvang hebben om door te gaan."

Afgelopen maandag werd bekend dat EA de UFC-licentie in handen heeft gekregen, nadat THQ jarenlang games maakte over de vechtsport. THQ maakte vervolgens bekend dat THQ San Diego, de studio die bezig was aan een nieuwe UFC-game, is opgeheven.