“Om eerlijk te zijn is nieuwe hardware het laatste wat de industrie op dit moment nodig heeft. Als je kijkt naar de games op de PlayStation 3 en Xbox 360 dan zien die er prachtig uit. Stel dat consumenten nu weer 1000 dollar uit zouden moeten geven voor hardware die flink [door Sony en Microsoft] gesubsidieerd wordt, en wij als ontwikkelaars nog meer moeten betalen om ervoor te ontwikkelen. Dat gaat echt niet werken”, Aldus Farrell.
“Dus om een langere levenscyclus te hebben met een breder draagvlak onder consumenten, is strategisch wel de beste optie. Move en Kinect zijn beide ontworpen om daar aan bij te dragen. De markt bepaalt of het gaat werken, maar ik vind het geweldig dat zowel Sony als Microsoft hun doelgroep uit proberen te breiden, verder dan alleen de hardcore gamer.”
Reacties op: THQ: ‘We hebben niets aan nieuwe consoles’
castle crasher
Xanadu
De PC komt overigens wel erg ver voor te lopen zo.
DirtyHarry
Gradok
Maar moet wel zeggen word wel heel erg benadrukt dat er geen nieuwe generatie aan komt. Aan de ene kant wel jammer. kan ik sparen voor een nieuwe PC :)
haastnooit
En ik betwijfel of er volgend jaar al een nieuwe console aangekondigd wordt.
ComicsReader
BertThaBest
Huug
Hukkel
Gradok
Heinster
Want nog meer polygonen betekend nog meer werk per spel en als het nu al betekend dat ze minimaal 1 miljoen stuks moeten verkopen om break even te draaien, dan wordt het nog moeilijker met een nieuwe generatie. En ja, wie zit daar nu op te wachten als uitgever?
Maar de volgende dingen kunnen beter worden zonder relatief veel meer werk:
- Virtual reality
- Nog hogere framerates(ps3 en x360 draaien de meeste spellen op 30fps)
- Nog meer lichtbronnen
- Mooiere schaduwen
- Nog hogere resolutie (ps3 en x360 draaien 98% van de spellen op 720p)
- 3D
- Motiongaming
Daarvoor wordt meer gericht op de gameplay en om die te bepalen heb je geen 100 man teams nodig en ze zijn zeker erg welkom.
Ik hoop wel dat wat er ook gebeurd het grafische niveau wel vast gehouden word en niet zoals met de Wii dat de meeste spellen er minder goed uitzien dan de gemiddelde Gamecube titels.
Leukste
Maar grafisch zijn de consoles prima in orde.
@ ComicsReader - Ben het helemaal met je eens.
Er is dus geen rede om alweer aan een nieuwe console te beginnen als de huidige consoles nog niet hun maximum hebben bereikt.
ipodkiller
ipodkiller
Lisker
Dit is iets van deze generatie gamers. De meesten blijven "veilig" bij de games waar ze al bekend mee zijn (COD HALO etc…). Nieuw games, met soms mindere graphics, worden eigenlijk meteen al afgeschreven door dit soort figuren.
Ik ben het daarom ook volledig met deze persoon eens. Dat ze maar eens wat nieuwe gameplay ervaringen gaan creëren i.p.v een 100 man team inhuren om de graphics zo goed mogelijk te krijgen.
Hellenvuur
Heinster
Als je ziet dat de hardware (de 360 dan) al 5 jaar bestaat en dan kijkt naar de Mark3D11 demo die moet tonen hoe mooi graphics "nu" kunnen zijn. Dan is er bar weinig gepresteerd.
Crysis 2 en Rage zijn spellen die de hoogtepunt van de huidige technologie moeten aantonen. Maar kan niet zeggen dat die zo overtuigend mooier zijn. Wel in fps misschien en hogere resolutie.
Het aantal frames per seconde is voornamelijk belangrijk bij first person shooters(vereist mee precisie), ik hoorde niemand klagen met Uncharted 2 en God of War(30fps), dus dat is voor de meeste spellen echt niet zo erg van belang. Datzelfde geld ook voor de resolutie, ik heb een gamezolder met een beamer waarmee ik 1024x768 projecteer op een 2m scherm. En met 3-3,5m afstand er vandaan gelooft geen van de videofiels die ik ken en graag bij mij ssf4 pelen dat het nog geen eens 720p is.
Kortom veel wordt overgewaardeerd, ja de verschillen zijn te zien als je het naast elkaar houdt, ja als het kan moet het beter, maar bovenal is het de gameplay die de lol bepaald.
Daarnaast is het ontwikkelen voor pc's steeds minder interessant omdat steeds minder mensen een gamevideokaart hebben in hun systeem, piraterij ook een stempel drukt, het constant op waarderen veel spelers tegenstaat, ze over 3 jaar ngo steeds proberen het uiterste uit de ps3 en x360 te halen. Dus je kan wel vertrouwen op je hardware (op rrod na) dat je nog een lange tijd van je console kan genieten.
GoofyZ3
Voor 3d heb je aardig wat power nodig, alleen de pc's kunnen dit nu nog fatsoenlijk aan, consoles moeten al dik inleveren.
JerNeo
Nintendo zie ik nog met een nieuwe console komen, zodat ze grafisch wat meer in de buurt van de Playstation 3 en Xbox 360 komen.
freaq
mensen zien het verschil tussen 720 en 1080p met gelijke details amper.
en nog erger het is bijna 2x zo zwaar,
dus komt het weer terug bij het oude verhaal
wat ka je beter doen, 2x zoveel details polygons betere shaders en echte realtime belichting op 720P of alles niet op 1080p….
natuurlijk ziet 720P er dan beter uit…
overgends ka de 360 wel 1080P aan,
alleen de games worden niet gemaakt op die resolutie met een reden.
en dat geldt net zo hard voor de PS3
3D is overigends minder zwar dan het lijkt,
door slimme trucs met de beeld buffer is het allang niet meer 2x zo zwaar.
en dus ook goed mogelijk, zolang de technologie er maar voor gebouwd is.
(kortom niet een oude game ombouwen naar 3d, maar het vanaf het begin inbouwen.)