"Het gebruiken van cutscenes [...] is het laatste redmiddel van verhaalvertelling in games", claimt Bilson in een interview met Edge. Volgens de CEO willen gamers geen film kijken wanneer ze een game spelen. "Dat is niet waar deze kunstvorm voor is bedoeld. Zodra je een controller in iemands handen duwt, dan wil hij interactie."

Bilson zegt nog nooit een game te hebben gespeeld waarin de verhaalvertelling bevredigend is. "Ik kan er niet een bedenken. Dat is een onderdeel dat we als game-industrie nog niet onder de knie hebben. We zouden in deze industrie fantastische verhalen moeten kunnen vertellen, frisse originele verhalen, net als in boeken, films of iets anders."

"Games gaan in eerste plaats niet om het verhaal. Het verhaal is er om je meer om de game te laten geven, om het emotioneler te maken. Maar als ik het verhaal afzonderlijk van het verhaal zie, dan vind ik het niet erg indrukwekkend."

Homefront

In THQ's nieuwe shooter Homefront speelt het verhaal een belangrijke rol. Er zijn geen tussenfilmpjes in het spel; de speler maakt alles mee vanuit de ogen van de hoofdrolspeler. In de openingsscène wordt de speler bijvoorbeeld vervoerd in een bus; hoewel hij niet vrij kan rondlopen, kan hij wel zelf bepalen waar hij heen kijkt. De game komt op 15 maart uit voor PC, PlayStation 3 en Xbox 360.