Nieuws
Kingdom of Amalur

THQ Nordic koopt rechten op Kingdom of Amalur

De rpg uit 2012 krijgt een nieuwe uitgever

Geschreven door Michel Musters op
THQ Nordic heeft de rechten op Kingdom of Amalur gekocht.

De rpg-franchise bestaat maar uit één game: Kingdom of Amalur: Reckoning, dat door Electronic Arts werd uitgegeven. Daarna ging ontwikkelaar 38 Studios failliet. De staat van Rhode Island, waar de studio gesitueerd was, kreeg de rechten in handen, maar THQ Nordic is nu de eigenaar van de franchise.

Het is nog niet bekend wat THQ Nordic met de rechten op deze franchise gaat doen. Het bedrijf heeft alleen dit jaar al diverse andere franchises opgekocht, waaronder Timesplitters en Second Sight. Ook heeft het games als Darksiders 3 en Biomutant in de maak.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe artwork van Red Dead Redemption 2-personages Blackout-modus Call of Duty: Black Ops 4 volledig in beeld
12

Reacties op: THQ Nordic koopt rechten op Kingdom of Amalur

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Vriess

    • 7 september 2018 07:46
    Remake incomming! Vind ik niet erg. Ik heb hem wel gespeeld, maar niet lang. Als ze het spel een beetje oppoetsen en verbeteren, dan wil ik hem graag nog een keer spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • GRDavies

    • 7 september 2018 08:35
    @Vriess idem dito, mits deze op de PS4 uitkomt, anders kan ik 'm net zo goed op Steam spelen (beetje PC-speler af ;) )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vriess

    • 7 september 2018 12:01
    @GRDavies
    Heej. Ik ook. Alleen first person SP schietspellen en rpg's speel ik nog op de PC. Dus Dishonored, Doom, Skyrim, Fallout 4, en straks Rage 2 etc. Simpelweg omdat ik voor dat soort spellen liever speel met muis en toetsenbord. Voor de rest speel ik steeds meer op mijn PS4 en Switch. Lekker relaxed in een comfortabele stoel, 2 meter voor mijn 55" TV. Dus voor mij ook de PS4 versie graag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wiepie

    • 7 september 2018 09:51
    Goed nieuws, 1 van m'n favorieten van de vorige generatie. Benieuwd wat ze er mee gaan doen, remaster zou ik erg waarderen maar van een nieuw deel zou m'n hartje pas echt sneller gaan kloppen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 7 september 2018 09:59
    Heb het heel even gespeeld, maar toen het leek op een mmo maar dan in je eentje, was ik afgehaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 7 september 2018 10:41
    @HunterSeeker Precies dit. Ik speel zelf geen MMO's, dus ik had ook geen idee wat ik aan het doen was. Alles voelde alsof ik het verkeerd deed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 7 september 2018 13:13
    @HunterSeeker het was ook oorspronkelijk de bedoeling dat het een MMO ging worden. Door geld en tijdgebrek is het een singleplayer game geworden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 7 september 2018 10:25
    Ik kwam er niet in. Ik hoop dat ze er wat moois mee gaan maken maar zal nog wel zo 5 jaar duren voordat we wat gaan zien

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 7 september 2018 11:19
    Goede game, grootste plannen destijds, het moest een heel univerum worden. Helaas door tragedie ten onder gegaan, maar wellicht dat dit een fenix is voor de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Proxymo

    • 7 september 2018 11:36
    THQ is goed bezig, hopelijk komt er snel iets van deze game.

    Ik denk zelf eerst een remake of remaster, liever een remake maar we zien wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hastur

    • 7 september 2018 11:48
    Ik vond het een sfeervol spel. Alleen was het zelfs op de hoogste moeilijkheidsgraad te makkelijk. Ook werd je knettergek van alle loot, terwijl je al snel de beste uitrusting zelf kon fabriceren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rashura

    • 7 september 2018 13:00
    Erg leuke rpg, combat was lekker snel en vloeiend, omgevingen leuk en divers. Veel diverse gameplay ook.