Op de eerste dag na release zijn er in de Verenigde Staten volgens schattingen van THQ reeds 375 duizend exemplaren van het spel verkocht. De raming is gemaakt op basis van verzamelde data van downloadwinkels, onlinewinkels en fysieke winkels. De uitgever zegt van meerdere winkels verzoeken te ontvangen voor nieuwe gamevoorraden.

Begin deze maand werd bekend dat de shooter 200 duizend keer was gereserveerd, een record voor een game van uitgever THQ. Hoewel de game kon rekenen op hoge verwachtingen, aangewakkerd door positieve previewartikelen en een groots opgezette PR-campagne, waren de kritieken op de game niet zo lovend als verwacht. Volgens berekeningen van Metacritic krijgt het spel gemiddeld een score van 73 uit 100 van de verzamelde gamepers. Ter vergelijking: de Xbox 360- en PlayStation 3-versie van concurrent Call of Duty: Black Ops heeft een gemiddelde score van 87.

Medal of Honor

Na de teleurstellende scores daalde de prijs van het aandeel THQ met ongeveer twintig procent. Volgens Doug Creutz, analist van Cowen and Company zullen de lagere cijfers wel van invloed zijn op de verkoop, maar door de sterke marketing zou de game volgens hem alsnog twee miljoen keer kunnen verkopen. Hetzelfde gebeurde met Electronic Arts' shooter Medal of Honor. Die game had ook een uitgebreid PR-traject en wist hoge verwachtingen te scheppen, maar ontving recensiecijfers die vergelijkbaar zijn met die van Homefront. Van Medal of Honor werden er in de eerste vijf dagen wereldwijd anderhalf miljoen stuks verkocht.