Thief versus Deus Ex: de gebreken van beide games | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Het komt niet elke dag voor dat developers openlijk kritiek geven op werk van elkaar, al is de Gamedevelopers Conference volgens Joystick101.org de uitzondering op deze regel.

Op de laatste dag van de conferentie hadden projectleiders van 'Thief' (The Doug Church) en 'Deus Ex' (Warren Spector) een se ie waarin er kritisch werd gekeken naar de gebreken van beide games. Dat resulteerde in een aardige discu ie:Warren: Why in Thief am I given so little information about the mi ion and what I'm getting into?

Doug: We did it deliberately, not that it wasn't discu ed endle ly. There was lots of team chaos and discu ion. We wanted Thief to be a game that forces the user to dynamically react to what occurs. We didn't want a lot of planning, we wanted it to be played on the fly. Give the player enough information for an initial plan of attack.

Warren: (shakes his head) I want more direction on how big the mi ion is. You never know how close you are to your goals or some general difficulty information.

Warren: The other thing is that I'd be le upset if you'd replenished my inventory. It's so inconsistently replenished that I don't know if this is a time to use my fire arrows.Een dergelijke discu ie tu en IDsoftware en Epic of tu en Valve (Half-Life) en Bungie (Halo) zou natuurlijk helemaal intere ant zijn, al moeten we daarvoor nog waarschijnlijk een jaartje wachten tot de volgende GDC.

De discu ie Thief vs Deus Ex vind je alvast op Joystick101.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou