Nieuws
The Witcher s2

The Witcher-showrunner: 'De boeken zijn mijn leven'

Claims dat schrijvers een hekel hebben aan bronmateriaal zouden nergens op gebaseerd zijn

Geschreven door Michel Musters op
De showrunner van Netflix-serie The Witcher heeft gereageerd op de claims dat de makers een hekel zouden hebben aan het schrijfwerk: "De boeken zijn mijn leven."

Afgelopen oktober claimde voormalige schrijver Beau DeMayo dat sommige schrijvers van de serie een hekel hadden aan de boeken en games. "Ik heb aan shows gewerkt - voornamelijk The Witcher - waar sommige schrijvers een hekel hadden aan de boeken en games (en zelfs de spot dreven met het bronmateriaal). Dat levert alleen maar problemen op en is slecht voor het moraal."

Sindsdien klagen veel fans op de social media-kanalen van showrunner Lauren Schmidt-Hissrich. Tot voor kort reageerde ze niet op de klachten, maar nu heeft ze op Instagram in de reacties toch van zich laten horen.

"Ik heb de boeken nooit bespot. De boeken zijn mijn leven. Ik heb een geweldige band met (boekenschrijver) Mr. Sapkowski en de schrijverskamer is een heilige en veilige plek. Geloof niet alles wat je leest."

De controverse rondom de Netflix-serie bereikte eerder dit najaar een hoogtepunt toen bleek dat Henry Cavill niet terugkeert als hoofdpersonage Geralt of Rivia in het vierde seizoen. Hij wordt vervangen door Liam Hemsworth. De keuze van Cavill heeft mogelijk te maken met het feit dat hij terugkeert als Superman in aankomende DC-films.

Dit artikel delen:

Lees meer

PlayStation-studio Firesprite viert tienjarig jubileum Het nieuwe Gamer.nl: een fris logo
17

Reacties op: The Witcher-showrunner: 'De boeken zijn mijn leven'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • jaquesparblue

    • 12 december 2022 12:32
    Sapkowski lijkt zelf zn eigen boeken te haten en succes van enig afgeleid werk te misgunnen. Dat men een band met de schrijver heeft wil niet zeggen dat het tot een positief resultaat zal leiden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The soy sauce

    • 12 december 2022 12:47
    Gaaaaaap! Als de boeken haar leven waren, waarom hebben ze dan z’n ffin puinzooi gemaakt van de eerste twee seasons

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • DeRaadSlager

    • 12 december 2022 13:29
    @The soy sauce Wat was daar mis mee dan? Ik heb er wel van genoten.
    Toegegeven ik heb de boeken gelezen en alleen de games gespeeld dus ik weet er niet alles van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The soy sauce

    • 12 december 2022 16:53
    @DeRaadSlager

    Ja er zat ook zeker goede shit in, maar het is vooral aan Cavill te danken die Gerald bijna perfect neerzet

    Season 1 en 2 waren gewoon all over de place, dat had zoveel beter in elkaar kunnen passen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Deadspacer

    • 12 december 2022 13:33
    @The soy sauce sluit ik me bij aan kon er ook niet van genieten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 12 december 2022 13:31
    "De boeken zijn mijn leven". Ik geloof het.

    … dat het waar was toen S1 gemaakt werd. Zelfde bij Game of Thrones, ongetwijfeld dat de mensen die erbij betrokken waren dat deden omdat het een droom was.

    Maar vanaf S2 is dat niet meer relevant, dan is het zaak om zoveel mogelijk draaitijd uit de serie te krijgen en zoveel mogelijk geld te printen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 12 december 2022 13:50
    The Witcher boeken >>>>>>>> The Witcher games 1 en 2 >>>>>> the Witcher S01&2 >>>>>>>>>>>>>>>>>>>> The Witcher game 3

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 12 december 2022 19:08
    @coola heeeuujj daar gaat Meta weer. Toch ff melden dat je TW3 niet tof vindt. Gaf het laatst al aan, maar hier heb je toch wederom het bewijs. Begin haast te denken dat je bot bent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 12 december 2022 19:38
    @Dokter Caspari

    Ga je dat ook zeggen bij mensen die elke keer haten op andere games of bedrijven.

    Ja ik blijf melden dat ik TW3 erg matig vind. Waarom omdat het kan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fikomikrip

    • 12 december 2022 21:28
    @coola gedraag je gewoon eens

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 12 december 2022 21:41
    @Fikomikrip

    Ik doe echt helemaal niks verkeerds. Op deze site mag je je mening verkondigen. Dit gaat over the witcher en ik blijf dan ook conform de regels ontopic. Nergens ben ik aan het flamen etc. Enige wat ik doe is zeggen dat ik van alle media van the witcher die er bestaat het derde spel matig vind.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    warcryptic

    • 13 december 2022 08:24
    @coola Er is een verschil tussen je mening verkondigen, en je mening door de strotten duwen.

    Het moment dat andere mensen denken en zeggen: "daar is / gaat hij/zij weer" dan kun je beseffen dat je mening wel is aangekomen bij mensen :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 december 2022 10:31
    @warcryptic

    Thja ik ga niet weg blijven omdat mensen toch al mijn standpunt over een select aantal games weten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 13 december 2022 11:44
    @coola bij anderen valt het mij niet op, zowel dan; ja

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fikomikrip

    • 12 december 2022 21:30
    @Dokter Caspari Je kunt de klok er op gelijk zetten. Net als bij een AC topic. Ik lees al jaren mee maar dat stukje is altijd wel heel erg vermoeiend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 12 december 2022 22:39
    @Fikomikrip Ik begin het ook beu te worden. Gamer.nl moet een block functie aanvragen/aanmaken zodat ik zijn idiote comments never meer kan zien. Hij lult alleen maar over dat ie op deze website zijn mening mag verkondigen. Vergeet ie wel even dat niet meteen betekent dat dat bij elke topic van AC moet of The witcher 3 moet gaan afzijken welk beter verhaal en expansions maakt dan ac ooit heeft gedaan.

    Als ik elke dag iemand plaag omdat toch geen kwaad kan zal die persoon dat toch niet hetzelfde aanvaarden en wordt het gezien als pesten wat het ook is. Hetzelfde geeft voor Coola en zijn kut comments iedereen blijft het aangeven maar Gamer.nl laat het gewoon toe.

    @Gamer.nl maak aub een block functie of vraag het aan of wathever. Het zou mensen helpen om elkaar te kunnen blokken. Kunnen we tenminste echte conversatie houden ipv een bot te zien bij elke AC topic.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heer Mida

    • 12 december 2022 16:59
    Ik heb het eerste seizoen gezien. Ze heeft me niet overtuigd.