Nieuws
The Witcher 3 Wild Hunt

The Witcher-serie wereldwijd ruim 20 miljoen keer verkocht

Aldus CD Projekt Red

Geschreven door Aida . op

The Witcher-serie is in totaal wereldwijd meer dan 20 miljoen keer verkocht. Dit laat CD Projekt Red weten. Het aantal is verdeeld tussen The Witcher, The Witcher 2: Assassins of Kings en The Witcher 3: Wild Hunt. 

De studio heeft niet bevestigd hoeveel elke titel precies heeft verkocht en welke titel het meest heeft bijgedragen aan het totale aantal wereldwijd. 

The Witcher 3 heeft verschillende prijzen gewonnen, waaronder een Game of the Year-titel. Het is dan ook waarschijnlijk dat deze game een groot gedeelte van het aantal vormt. De uitbreiding voor The Witcher 3, Hearts of Stone, maakt geen deel uit van deze behaalde verkoop.

Bron: Gamepressure

Dit artikel delen:

Lees meer

Eiji Aonuma hoopt te verrassen met The Legend of Zelda voor Wii U 'Diplomatie' in Cossacks 3
16

Reacties op: The Witcher-serie wereldwijd ruim 20 miljoen keer verkocht

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • vladimirr

    • 11 maart 2016 13:51
    Zowiezo meer dan verdiend

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sisko

    • 11 maart 2016 13:56
    Je begint met 20 miljoen stuks en refereert daarna hier steeds aan als bedrag?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Phobia

    • 11 maart 2016 14:00
    @Sisko

    Bedrag zal wel aantal moeten zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sepiaswirl

    • 11 maart 2016 14:07
    @Sisko Was een foutje, is inmiddels aangepast. Bedankt!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sisko

    • 11 maart 2016 14:30
    @Sepiaswirl
    Graag gedaan :) (je bent er wel eentje vergeten :P )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sepiaswirl

    • 11 maart 2016 14:35
    @Sisko Nu moet het toch echt goed zijn :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 11 maart 2016 15:30
    Gefeliceerd! Desondanks vind ik er echt geen reet aan, de hele witcher serie. mooie graphics, goeie quests, dik verhaal, maar ik kan letterlijk niet omgaan met het superbrakke en clunky vecht-systeem en erger me er dood aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The soy sauce

    • 11 maart 2016 16:26
    En terecht!

    @casualkiller het vecht systeem is dik in orde….je moet er gewoon even aan wennen. Maar als je de hele scene van the witcher al niet digt dan is het niet voor jou

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 11 maart 2016 16:31
    @The soy sauce

    Als je de finesse en kwaliteit van demon/dark souls/bloodborne gewend bent, is het vecht systeem van de Witcher echt 100 jaar terug in de tijd qua besturing. maar dat is mijn mening, geen feit of zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vovelic

    • 11 maart 2016 17:57
    @casualkiller Hoewel ik the Witcher serie wel echt super vet vind ben ik het wel met je eens dat de besturing niet altijd even ideaal is. Het wend wel een beetje maar wat je zegt, ben zelf ook Dark Souls en Bloodborne gewend dus dan was het soms wel echt frustrerend!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geert1

    • 11 maart 2016 19:43
    @casualkiller Het bewegings- en vechtsysteem is wel één van de zwaktes van TW3, dat ben ik met je eens. Ik kon er wel aan wennen en vind 't alsnog voldoende, maar het werkt allemaal net iets te stroef en onprecies. Nu geldt dat trouwens voor heel veel games; je hebt altijd gevallen waarbij de camera of de animaties niet lekker meewerken. Dat komt ook voor bij Assassin's Creed, Uncharted, Bloodborne en andere third person games.

    Maar inderdaad, Dark Souls en Bloodborne zitten qua vechtsysteem wel aan de top; de precisie en het gevoel is erg goed. Ik hoop dat CDPR voor hun volgende RPG's kijkt naar die spellen, en tot op zekere hoogte naar games als God of War en Bayonetta , om een soepeler vechtsysteem te bouwen. Dat zou nóg betere games opleveren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The Body

    • 11 maart 2016 18:23
    @The soy sauce

    Ik vond het vechtsysteem in het begin niet fijn maar ben er uiteindelijk aan gewend geraakt. Eerst overwoog ik nog om vanwege die reden te stoppen maar ben blij dat ik door ben gaan spelen, echt een goeie game verder!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 11 maart 2016 18:11
    Geweldige game, moet alleen de dlc nog uitspelen :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • generaljusten

    • 11 maart 2016 18:12
    Afgelopen zomer Witcher 1, 2 en 3 gespeeld. Top games zijn het. Kan het iedereen aanraden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • marco300

    • 11 maart 2016 20:15
    Gefeliciteerd CD project. Heb ervan genoten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Red Dead Demon

    • 12 maart 2016 07:42
    Ik kan niet wachten tot Blood and Wine uitkomt!