Nieuws
The Witcher 3: Wild Hunt

The Witcher 3 populair op Steam na verschijnen tweede seizoen van serie

Stijging in spelers werd ook al bij release van eerste seizoen waargenomen

Geschreven door Michel Musters op
The Witcher 3: Wild Hunt kent op Steam een opleving in spelers nadat het tweede seizoen van de Netflix-serie The Witcher is verschenen.

Dat blijkt uit cijfers van SteamDB. Twee jaar geleden, toen het eerste seizoen van de serie verscheen, was er al een opleving in spelers van de in 2015 verschenen game merkbaar. Toen waren er op het hoogtepunt meer dan 100.000 gelijktijdige spelers van The Witcher 3 op Steam.

Afgelopen zondag werden niet dezelfde cijfers bereikt, maar waren er toch meer dan 78.000 gelijktijdige The Witcher 3-spelers op Steam. In de grafiek hieronder is duidelijk te zien hoe de spelersaantallen toenemen bij het verschijnen van een nieuw seizoen van de serie. De 'A' in de grafiek is ongeveer op het verschijnen van het eerste seizoen, de 'B' rond het verschijnen van het tweede seizoen.

De Netflix-serie, waarvan het tweede seizoen sinds eind vorig jaar te bekijken valt, is gebaseerd op de The Witcher-boeken. De games spelen zich na deze boeken af. Het is niet bekend of de serie uiteindelijk ook gebeurtenissen uit de games gaat verfilmen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Hyrule Warriors: Age of Calamity is meer dan vier miljoen keer verscheept Aankomende aanpassingen Call of Duty: Vanguard bekendgemaakt
11

Reacties op: The Witcher 3 populair op Steam na verschijnen tweede seizoen van serie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 5 januari 2022 11:21
    Kom maar op met de next-gen update. Tijd voor een derde play-through.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 5 januari 2022 11:49
    @The_Stifmeister
    Hahaha ik dacht meteen hetzelfde. Wil al even de game opnieuw spelen. Maar ik wacht nog even op de next gen update.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 5 januari 2022 12:07
    Zodra die next gen patch er is zal ik een 6de kans voor deze game overwegen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LordLuc

    • 5 januari 2022 12:19
    The GOTY voor een tientje. Zal ik het doen of niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 5 januari 2022 12:38
    @LordLuc Zeker! Is een koopje voor 100+ uur speelplezier

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Floks

    • 5 januari 2022 13:02
    @woutzorz Ik heb er 196 uur inzitten, wil hem nog een keer spelen binnenkort!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 5 januari 2022 13:06
    @Floks Heb er denk ik 3 jaar over gedaan om hem uit te spelen, en dan heb ik nog niet eens de uitbreidingen gespeeld. Een van de weinige games waarbij elke (side)quest een goede storyline heeft

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 5 januari 2022 14:28
    @woutzorz de uitbreidingen zijn zeker zo goed (al dan niet beter) als de main game. Zeker doen dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 5 januari 2022 15:19
    @do365nic I know, ik was er wel mee begonnen maar was heel even Witcher moe na al die uren. Daarna helaas nooit meer aan toegekomen. Misschien start ik hem binnenkort wel weer een keertje op als ik met AC Valhalla klaar ben

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 5 januari 2022 16:50
    @woutzorz Ja, ik ben mss wel aan een nieuwe run toe, wanneer de next gen update uit is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 5 januari 2022 15:07
    Goed nieuws, natuurlijk! Erg leuke game met een fantastische sfeer. En met mods nog beter dan dat hij al is. Af en toe nog lekker ronddwalen en her en der een quest doen.