“Je kunt de game wel opslaan, maar wanneer je komt te overlijden moet je weer helemaal vanaf het begin beginnen”, zegt gameplayontwerper Mateusz Kanik van ontwikkelaar CD Projekt. CD Projekt heeft grote bewondering voor de PlayStation 3-game Demon’s Souls en ziet de game ook als voorbeeld. "Wel denken we aan een spreuk waarmee je jezelf weer tot leven kunt wekken, misschien als downloadbare content."
Kanik meldt dat de ontwikkelaar ook de vijanden in de game moeilijker te verslaan heeft gemaakt in vergelijking met het eerste deel. “Het zal niet makkelijk worden om monsters te ontwijken zodat je niet hoeft te vechten. We hebben dat probleem opgelost door de tegenstanders verschillende vaardigheden te geven."
Brug
Ook probeert CD Projekt een brug te slaan tussen de eerste game en The Witcher 2. De bedoeling is dat informatie en keuzes uit het eerste spel terugkomen in het tweede deel. Ook denkt de ontwikkelaar aan gamers die het eerste deel nooit hebben gespeeld. Men wil dit op dezelfde manier oplossen als de aankomende release van Mass Effect 2 op PlayStation 3. Daarin worden de gebeurtenissen uit het eerste deel getoond doormiddel van een interactief stripverhaal.
The Witcher 2: Assassins of Kings is de opvolger van The Witcher die drie jaar geleden uitkwam. Assassins of Kings is een rpg die zich afspeelt in een fantasiewereld. In de game nemen spelers controle over de beruchte tovenaar Geralt of Rivia. De game zit volgens de ontwikkelaar vol met morele dilemma’s en de keuzes die worden gemaakt, hebben invloed op het levenspad van Geralt. De game verschijnt op 17 mei 2011 op PC.
Reacties op: The Witcher 2 kent 'krankzinnige' hoogste moeilijkheidsgraad
Sith
Een mooi tegengeluid voor moderne games waar men een halve minuut tussen auto-save punten al "frustrerend" vindt. Games horen een mate van skill aan te spreken, en niet alleen een wandeltocht langs scripted events te zijn.
Failsnorviganza
Waar console games (en veel multi) compleet falen en noob zijn.
Maar daar houden ze van, de noobs van game land.
Anyway, dit spel wordt ongelooflijk top.
Ik ga binnenkort weer starten aan het eerste deel.
Topgame!
maikelsteneker
The Chosen One
De ronneman
I rest my case.
M247
ipodkiller
aRtero
Failsnorviganza
Je ziet andere games juist een andere kant op gaan.
Namelijk dat het supermakkelijk is en zonder uitdaging.
Darvo
Uitdaging is leuk, maar dit niet. Mensen zullen dan alleen maar stoppen als ze 20uur in het spel zitten en dan doodgaan door iets doms.
SuCCeSSoR
Maar als je levens 'op' waren gingen gelijk een hoop speeluren 'verloren'.
Het was daarom vroeger ook veel bevredigender om een game uit te spelen dan tegenwoordig.
bigds9fan
coola
Bonecrusher1973
Zahlia02
Waar console games (en veel multi) compleet falen en noob zijn
Lol, wat een onzin kraam je weer uit.
fant
Failsnorviganza
Vele games over het algemeen steeds slechter als het gaat om gameplay en uitdaging. Dan bedoel ik console en veel multi games.
En dat komt toch echt door de noobs die console gamen.
Kijk Deus Ex.. was een top game (deel 1) en nu wordt het een actie rpg.. speciaal omdat console gamers noob zijn en niet zitten te wachten op een die-hard rpg.. dus een ECHTE ! Die willen liever wat simpelers.. dat je lekker rambo kan zijn. Zie ook CoD.. en Bad Company.. games 4 noobs aka console gamers.
Zo is het al een inkoppertje dat The Witcher compleet naar de klote gaat, als het naar consoles komt. Qua gfx zal het een drama worden, en de gameplay (wat het spel zo tof maakt) zal compleet naar de ROVA gaan.
The Chosen One
Jehovahenker
coola