Met het succes van de Lord of the Rings films kon een RTS gebaseerd op het Hobbit universum niet uitblijven, een taak die Liquid Entertainment, bekend van Battle Realms, op zich nam. Liquid heeft vier doelen voor The War of the Ring. Het moet de basis worden voor een serie RTS games, de diepgang van Middle Earth introduceren aan het RTS genre, een fantastische multiplayer ervaring bieden en zowel hardcore als normale Tolkien fans aanspreken.Jonric: What kind of RTS will it be in terms of the aspects your design emphasizes, the type of gameplay you're aiming to offer, and the differences between single- and multiplayer? Ed Del Castillo: We are planning an epic RTS. We will allow large unit battles, but are focusing on making every unit matter. Most battles should involve between 20 and 100 units, with the occasional huge battle of hundreds vs. hundreds. The pacing will be on the faster side, with a heavy emphasis on combat and use of abilities. A resource system will be present to allow you to build units, but it will be simple so that you're not spending all your time there. You should expect a research system, tech tree, upgrades, heroes and a whole host of surprises. In dit interview komen we meer te weten over de campaign, missies, het Tolkien-gehalte, de eenheden en nog veel meer. Het spel zou in de lente van volgend jaar moeten uitkomen, meer info kun je vinden op de officiele site van The War of the Ring.