De best verkochte game ooit verdient zelfs enige aandacht in de serieuze pers, en daarom heeft MSNBC een interview gehouden met het creatieve brein achter het spel, Will Wright, die eerder ook al met het idee voor Sim City kwam.

Zo is onder andere te lezen dat hij al sinds 1993 met het idee voor The Sims in zijn hoofd zat! Het heeft nog zeven jaar geduurd voor het spel daarna in de winkels lag, maar het heeft de moeite op zijn minst geloond! Met 6,3 miljoen exemplaren heeft The Sims de puzzelgame Myst verslagen in het aantal verkochte exemplaren. “It took seven years to make 'The Sims,'” says Wright. “Over seven years, you're bound to have a certain number of creative ideas pile up. With 'The Sims,' I started over seven years ago. I think that the most remarkable thing is that I stuck with it for over seven years.”

Seven years to make “The Sims”? Asked if he had to wait for technology to catch up with his innovations, he shakes his head and says it was the audience.

“I first came up with the idea for 'The Sims' in 1992 or 1993,” says Wright. “In 1993, I built a version of 'The Sims' on the Mac in which I could have a guy walk around, build a house, and interact with objects. We did a focus group in 1993 in which we tested four game ideas; and of the ideas we tested, 'The Sims' was the one that everybody universally hated.” Verder gaat het interview verder in op The Sims Online, de nieuwe game van Will Wright die het onderdeel "sociaal leven" overbodig maakt. In The SIms Online kan je leven in je eigen virtuele wereldje, koffie zetten voor je virtuele vrienden en ze virtuele kadeautjes geven. Alsof dat nog niet voldoende is kan je een virtueel gesprek houden op een virtuele bank en elkaar een virtuele zoen geven. Daarna volgt een virtuele vrijpartij in de hoop dat er toch iets reëels begint te ontstaan. Lees het hele artikel hier.