The Medium ondersteunt RTX en DLSS op pc
De aankomende horrorgame ondersteunt RTX en DLSS op pc, zo is aangekondigd tijdens Nvidia's evenement op CES 2021.
Tijdens het GeForce RTX: Game On-evenement van Nvidia op CES kondigde ontwikkelaar Bloober Team de samenwerking met Nvidia aan. Daardoor krijgt de game op pc ondersteuning voor DirectX Raytracing en Nvidia DLSS-technologie. Dit is vanaf lancering meteen beschikbaar.
Raytracing staat voor de realistische weerkaatsing van licht op reflecterende oppervlaktes. DLSS staat voor Deep Learning Super Sampling, waarmee beelden van lagere resolutie worden opgeschaald voor beeldschermen van hoge resolutie. De RTX is in actie te zien in de onderstaande korte trailer. Bloober Team laat aan DualShockers weten dat The Medium ook raytracing ondersteunt op Xbox Series X.
In The Medium kruipen spelers in de huid van een helderziende die zich begeeft tussen de echte en een spirituele wereld. In het spel worden beiden werelden tegelijk verkend. In de gameplayvideo is dat duidelijk te zien. The Medium verschijnt op 28 januari voor Xbox Series X en S en pc. Opvallend is dat de soundtrack van The Medium mede is gecomponeerd door Akira Yamaoka, bekend van Silent Hill.
Hoe vond je dit artikel?
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord
Reacties
hulstpower 13 januari 2021 - 14:15
Waarom nou niet opseries x. Edit stand corrected.
Frezzle 13 januari 2021 - 18:35
@hulstpower raytracing is wel op de Series x toch :)
hulstpower 13 januari 2021 - 19:56
@Frezzle ja had niet de tekst helemaal gelezen en zie ergens staan Ray tracing is wel op xbox. Dus toch blij.
Kevin93w 13 januari 2021 - 18:40
@hulstpower Raytracing wordt wel ondersteund. DLSS kan niet ondersteund worden op de Series X, noch op de PS5, omdat dat beide AMD platformen zijn en DLSS van Nvidia is (en niet open source). Daarentegen is AMD wel bezig met een eigen versie onder de noemer FidelityFX Super Resolution, welke nog uit moet komen. Van de XSS en XSX is bekend dat zij een machine learning chip aan boord hebben die deze techniek kunnen gaan gebruiken om op een hogere framerate raytracing te kunnen gebruiken. Diezelfde chip wordt ook gebruikt om met terugwerkende kracht HDR toe te voegen aan backwards compatible games. Overigens is van de PS5 niet bevestigd dat die deze techniek ook kan gaan gebruiken, omdat de chip daar niet gevonden is. Laten we dus hopen dat we volgend jaar dus met hogere prestaties kunnen genieten van raytracing op consoles...
Frezzle 13 januari 2021 - 19:03
@Kevin93w bedankt voor de uitleg. Ik wacht rustig af met mijn series :D
hulstpower 13 januari 2021 - 19:55
@Kevin93w dlss snap ik maar zie nu staan in tekst ( wat ik niet helemaal gelezen had) dat xbox dus wel Ray tracing krijgt. Top want heb zo net de volledige versie van de game binnen gehaald.
Aanbevolen voor jou
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord