Nieuws
The Last of Us

The Last of Us-serie bevat weggelaten gamescène ‘waar je mond van openvalt’

In overleg met bedenker Neil Druckmann

Geschreven door Jacco Peek op
The Last of Us-serie op HBO bevat een belangrijke scène die is weggelaten uit de originele game. Dat zegt schrijver en producer Craig Mazin tijdens een podcastaflevering van Must Watch op BBC.

“Ons doel is, als je de game hebt gespeeld, dat je de serie kijkt en zegt: ‘dit heeft niks van waarom ik van de game hou en wat ik in de game meemaakt geschonden. Maar het heeft me ook een hoop meer gebracht – dingen die ik niet wist. Hele gave dingen’.”, zegt de Chernobyl-bedenker.

“Neil zei op een gegeven moment tegen me: ‘er is één ding waar we het vroeger een tijdje over hebben gehad.’ En toen vertelde hij me wat het was, en ik had zoiets van: ‘wauw’, m’n mond valt open. Dat gaat erin, dat moeten we absoluut doen! Je gaat me niet kunnen stoppen om dat te doen, je moet meer neerschieten om dat voor elkaar te krijgen.”

Mazin maakt de game in samenwerking met The Last of Us-bedenker Neil Druckmann. Momenteel schrijven beiden nog het script. Een releasedatum voor de televisieserie is nog niet bekend

Dit artikel delen:

Lees meer

Remedy brengt Control: Ultimate Edition naar next-gen consoles en Steam ‘Xbox-aankondigingen verschoven naar september’
17

Reacties op: The Last of Us-serie bevat weggelaten gamescène ‘waar je mond van openvalt’

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • gimbal2

    • 12 augustus 2020 16:58
    Nou nou, poe poe, zo zo, hey hey. Nu ga ik de serie -echt- wel kijken hoor!

    (… nou nee, ik ga hem kijken omdat het gewoon kijkvoer is als al het andere kijkvoer, lekker belangrijk die dooie mussen verpakt als snoepjes).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • controvi

    • 12 augustus 2020 18:20
    @gimbal2 last van de warmte?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • pfipf0

    • 12 augustus 2020 18:47
    Zin aan!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 12 augustus 2020 21:39
    Ondanks dat ik Chernobyl wel een aardige miniserie vond, was er ook meer dan genoeg over te klagen hoor, soms hak op de tak en niet goed uitgewerkt. Dus ik wacht wel even af voordat ik meteen deze nieuwe serie door deze makers de hemel in prijs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 13 augustus 2020 01:15
    @SuperDre Gebeurd regelmatig toch? iemand maakt iets wat enorm goed in de smaak valt, en gelijk zijn er mensen die erover praten alsof die persoon of groep niets fout kan doen. Onder andere met cd project het geval. Nou hebben ze voor the Witcher 3 ook deel 1 en 2 gemaakt natuurlijk en ja dat waren onder de fans goed ontvangen games, maar ze waren nou niet bepaald blockbusters. Deel 3 is pas waar het echt grote succes kwam. Maar dat is voor een groot gedeelte de enige cd-project game die ze gespeeld hebben. Toch is de ontwikkelaar inmiddels bijna heilig verklaard.

    Misschien ben ik cynisch, maar ik heb de laatste jaren iets teveel developers die zogenaamd geen foute game konden maken, keihard onderuit zien gaan.
    Natuurlijk ben ik zeer benieuwd naar Cyberpunk, en ja ik verwacht er veel van, maar blijf toch op m'n hoede.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 13 augustus 2020 02:11
    @darkmanwls je hebt zeker een punt tegenwoordig ben je zo goed als de laatste game die je gemaakt hebt. En ik ben ook iemand die Cd project red heilig verklaard XD maar ik doe het meer om omdat je met hun weet dat je geen micro transacties krijgt geen half afgemaakte games en altijd nog gratis DLC dingetjes na die tijd. En met de 2 DLC,s die ze hebben gemaakt net zo. je weet dat je waarde voor je geld krijgt.
    Maar dat zie je ook wel aan bethesda die gingen van heilig naar kut bedrijf in een aantal jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 13 augustus 2020 08:23
    @darkmanwls Ik denk dat de 'heilig verklaring' komt, doordat CDP de games zover mogelijk polijst en finetuned, zodat het bijna foutloos gereleased word zoals men vroeger deed, toen games nog op discs/CD's werden gereleased.

    Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld een BioWare (Mass Effect Andromeda, Anthem), Ubi (AC Unity) en Bathesda (Fall Out 4) en inmiddels Rockstar die met GTO en nu wederom met RDO enorm op de plaat ging.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 13 augustus 2020 08:34
    @tyberium Wat was er mis met GTO? Ik herinner mij alleen dat de vraag zo groot was dat de servers het niet aankonden, dat is toch heel normaal bij een game van deze schaal die net uit komt? Honderd duizenden of misschien wel miljoenen mensen probeerde op hetzelfde moment de server op te komen. Met de gameplay en wat er te doen was Online was naar mijn weten niks mis mee. Ik heb GTO sinds launch kapot gespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 13 augustus 2020 11:24
    @Paxopoxo (naar onderen scrollen) https://gta.fandom.com/wiki/Glitches_in_GTA_V

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 13 augustus 2020 09:54
    @tyberium Je bent de vele bugs in the witcher 3 al vergeten? bugs waar zelfs cd project zelf grappen over maakte?
    Begrijp me niet verkeerd, ik snap volledige dat een game van die schaal moeilijk bug vrij te krijgen is. Maar zeggen dat the witcher 3 bug vrij was is een fabeltje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 13 augustus 2020 10:32
    @darkmanwls maar cd projekt red is wel de enigste die het blijft updaten totdat alles weg is. De reden dat cd projekt red de lucht in wordt gehouden is omdat ze beter met de consumers omgaan. Dat zie je bijna niemand doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 13 augustus 2020 10:46
    @armilo-theus En dat deed bethesda dus ook ooit, dat is mijn punt. Ze zijn tot nu toe goed bezig, maar dat waren er meer.
    Nogmaals ik zeg niet dat cd project NU slecht is, absoluut niet zelfs. Ik zeg alleen dat dat geen garantie is dat dat zo blijft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 13 augustus 2020 12:32
    @armilo-theus
    Dat doen ze dus niet. Zit (bijvoorbeeld) een bug in de HDR versie van The Witcher 3 die ze niet meer gaan fixen. HDR patch komt ook niet meer voor de PC, de community die CDPR groot heeft gemaakt. Dus nee, CDPR is misschien niet zo erg als EA maar heb nou geen illusies dat het hun om ook maar iets anders gaat dan geld verdienen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 13 augustus 2020 11:27
    @darkmanwls klopt, niet bugvrij. Door hun sterke community contact krijgen ze meer respect en wéét men dat er aan gewerkt word.

    https://www.reddit.com/r/witcher/comments/54fzoa/why_does_cd_projekt_red_get_a_pass_on_witcher_3/

    Rockstar staat bekend om hun slechte communicatie en krijgt daarom momenteel ook de wind van voren gezien GTO met de nieuwe patch nóg slechter werkt en het 2 dagen duurde tot men er eindelijk wat van zei.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 13 augustus 2020 12:24
    @tyberium
    Ik denk dat de 'heilig verklaring' komt, doordat CDP de games zover mogelijk polijst en finetuned, zodat het bijna foutloos gereleased word zoals men vroeger deed, toen games nog op discs/CD's werden gereleased.
    AAAAAHAHAHHAHAHAHAAA! Grapje zeker toch?

    The Witcher 3 bevatte meer bugs dan een gemiddelde Bethesda game en Throne Breaker op de PS4 was zo bugged dat het letterlijk onspeelbaar was tot ze dik een week later een patch uitbrachten zodat de game niet om de 10 minuten zo hard crashte dat ik m’n PS4 helemaal opnieuw moest opstarten (iets dat ik nog nooit gezien heb bij welke andere PS4 game dan ook).

    Om nog maar te zwijgen over het keihard laten vallen van de console spelers van Gwent. Geld in die game gestoken? Dikke vette pech want CDPR besluit van de ene op de andere dag de game niet meer op consoles te ondersteunen.

    CDPR heilig; MIJN REET. Dat gezegd hebbende vind ik The Witcher 3 misschien wel de beste game die ik ooit gespeeld heb en ben ik zo hyped voor Cyberpunk 2077 dat ik bijna een tia krijg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 13 augustus 2020 16:10
    @niqomipa dit bedoel ik dus. We zijn op een punt aanbeland waarop we per game moeten bekijken hoe men het er vanaf brengt.
    Was het niet een of andere reclame die zei "in het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst"?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • j6432

    • 14 augustus 2020 11:39
    Wat een ongelooflijk slecht vertaald stuk. Google translate zou het nog beter doen.