Nieuws

Hoogtepunten: 'The Last of Us-remake verschijnt nog dit jaar'

Waar rook is, is vuur?

Geschreven door Michel Musters op
De nog niet officieel aangekondigde remake van The Last of Us zou dit jaar nog uitkomen.

Dat claimt journalist Jeff Grubb. "Ik blijf horen dat het nog dit jaar uitkomt", zo meldt hij tijdens de Kinda Funny Gamecast. Hij claimt daarbij "behoorlijk zeker te zijn" dat het rond aankomende feestdagen verschijnt.

Er gaan al lange tijd geruchten dat Naughty Dog een remake ontwikkelt van The Last of Us. De game verscheen in 2013 op PlayStation 3 en een jaar later op PlayStation 4, maar de game zou nu al van een remake worden voorzien omdat volgend jaar een HBO-serie verschijnt gebaseerd op het eerste seizoen van The Last of Us.

Het is niet duidelijk op welke platforms een eventuele remake van The Last of Us gaat verschijnen, al lijkt het waarschijnlijk dat de game in ieder geval op PlayStation 5 uitkomt. The Last of Us is nog nooit op pc uitgekomen, dus wellicht is de remake ook een goed excuus om een pc-versie uit te brengen.

Een jaar geleden meldde Bloomberg al te hebben vernomen dat de remake in eerste instantie door Sony's Visual Arts Service Group ontwikkeld zou worden, maar dat Naughty Dog de ontwikkeling over had genomen. Eerder dit jaar zette een lid van Naughty Dog's QA-team een "onaangekondigde remake" op zijn cv. Ook journalist Tom Henderson gaf eerder al aan dat de remake wel eens in de tweede helft van dit jaar zou kunnen verschijnen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Hoogtepunten: Bloober Team: 'We onthullen zo snel mogelijk waar we aan werken' Asus Prime X670-moederbord lekt; toont dubbele B650-chipset
72

Reacties op: Hoogtepunten: 'The Last of Us-remake verschijnt nog dit jaar'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Snoop213

    • 19 mei 2022 10:02
    Volgens mij was het een Ps5 exclusieve game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Battlestar28

    • 22 mei 2022 12:23
    @Snoop213 Dat verdient voor geen meter. Zeker met de opkomende SteamDeck "console"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 23 mei 2022 10:32
    @Battlestar28 Wat heeft de steamdeck ermee te maken?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 19 mei 2022 10:15
    Hopelijk met factions..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 19 mei 2022 10:31
    This is for the Remake of a Remaster from a Original.

    De remaster (PS4) voldoet naar mijn mening nog prima, maar goed Sony zou $ony niet zijn om hier weer de volle prijs voor te vragen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 19 mei 2022 10:34
    @DarkraverX Mee eens. Ik heb de remaster op 60fps een jaar geleden nog opnieuw gespeeld en eigenlijk heeft deze game niet echt een remake nodig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 19 mei 2022 10:40
    Is dit de eerste keer ooit dat er (zo snel) een remake van een remasters van het origineel wordt gemaakt? Ik heb dit echt nog nooit gehoord.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 19 mei 2022 11:15
    @PietS.
    Originele Resident Evil heeft dat record nog steeds, als je zou stellen dat een versie als de Director's Cut een remaster is.
    Het origineel kwam in 1996, DC in 1997 en de remake in 2002.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 19 mei 2022 15:54
    @Ardyn

    O ja, die game ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • DopieJopie1

    • 22 mei 2022 11:12
    @Ardyn Resident Evil 1. Wat een game was dat. Voor mij samen met Zelda BOTW en Dungeon Keeper de beste game ooit gemaakf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RoderikR

    • 19 mei 2022 11:29
    @PietS. Ik begrijp dit ook niet zo goed. The Last of Us Remastered ziet er nog prima uit. Als ze gewoon een patch maken voor de PS5 waarmee je het spel in native 4K 120FPS kan spelen dan is toch iedereen tevreden lijkt mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 19 mei 2022 11:41
    @RoderikR Nou de game speelt ook niet heel soepel qua gameplay is het echt een mega verschil tussen 1 en 2 . Dus ik vind dit echt goed nieuws.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 19 mei 2022 15:55
    @Snoop213

    -Zie onderstaande reactie.-

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 19 mei 2022 15:54
    @RoderikR

    Ja, precies. Voor mij is het ook een raadsel waarom ze dit doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 19 mei 2022 16:03
    @RoderikR
    Ik heb het spel recent gespeeld en deze voldoet niet echt meer tov tlou2 vloeiende Gameplay. Gezien de nieuwe serie ook uitkomt, snap ik wel waarom voor een remake is gekozen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 20 mei 2022 08:12
    @Liquidshake

    Ik vind het allemaal prima he. Begrijp me niet verkeerd. Als jij dat zegt geloof ik je. Ik vind het altijd alleen beetje hypocriet als re-releases van het ene bedrijf toegejuicht worden, terwijl deze van een ander bedrijf afgekeurd worden. Ik ben ik het algemeen voor re-releases, zolang er een nieuwe groep fans/gamers mee bereikt wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 19 mei 2022 11:38
    @PietS. Ik vind verhaal technisch echt een van de beste game ooit gemaakt. Dus als ik dit opnieuw kan beleven met minimaal The last of us 2 graphics. Maar als die Ps5 exclusief wordt misschien nog wel mooier kijk ik er naar uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 19 mei 2022 15:56
    @Snoop213

    Maar jij bent toch niet van de re-releases? Dat zei je althans gisteren nog. En dit is dan ook nog een remake van een remaster van een originele game, dus 'dubbel uitmelken' in jouw ogen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • sc00byd00die

    • 20 mei 2022 01:07
    @PietS. Wel apart idd gezien hij van de week nog zei dat nintendo moet ophouden met remasters van zelda.

    Ik zie liever windwaker en tp dan alweer dit overrated spel. (Na 2x gespeeld te hebben heb ik het wel gezien)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 20 mei 2022 08:13
    @sc00byd00die

    Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar mij zou je ook 100x blijer maken met die 2 Zelda re-releases. Verder vind ik het vreemd dat hij remakes goedkeurt, maar remasters afkeurt. Ieder z'n ding, zeg ik dan maar. :)