Nieuws
The Last of Us Part II

The Last of Us Part 2 lijkt verbod te krijgen in Midden Oosten

Onmogelijk om PS4-game te kopen

Geschreven door Jolien Mauritsz op
The Last of Us Part 2 gaat mogelijk niet uitkomen in het Midden Oosten. Dat hebben een aantal fans ontdekt, nadat ze de game probeerden te reserveren.

Alle officiële kanalen van PlayStation maken reclame voor de game, ook Saudi-Arabië en de Arabische Emiraten. Ook het Twitter-kanaal van PlayStation Arabia promoot de State of Play-presentatie omtrent de game van morgen. De game staat ook op de lijst voor de aankomende releases op de sites van deze landen, alleen kan de game niet gekocht worden in de PlayStation Store. Een fan stuurde een mail naar PlayStation en kreeg als antwoord dat als de game niet gereserveerd kan worden, die waarschijnlijk een verbod heeft in het desbetreffende land.

Een officiële reden van de ban wordt niet opgegeven. Het is waarschijnlijk dat The Last of Us Part 2 het verbod heeft gekregen vanwege naaktheid en seksuele content in de game. Er bestaat ook een kans dat het gaat om de seksuele geaardheid van hoofdpersonage Ellie, die in de game een relatie heeft met een vrouw.

The Last of Us: Part 2 komt 19 juni uit op de PlayStation 4.

last of us 2

Dit artikel delen:

Lees meer

Fikse korting op jaarabonnement PlayStation Plus Meer informatie over Eivor in Assassin's Creed Valhalla bekend
66

Reacties op: The Last of Us Part 2 lijkt verbod te krijgen in Midden Oosten

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    oropher

    • 26 mei 2020 17:26
    Toch blij dat we die bekrompenheid hier in het westen lang en breed gepasseerd zijn.
    Al betwijfel ik of dat zo blijft, als je ziet hoe de gemiddelde westerse man toch behoorlijk antihomo en wat verder allemaal wel niet is.
    Lastig om dat te definiëren natuurlijk, maar heel veel mensen uit arbeidersgezinnen (slechts een metafoor) houden er totaal andere moralen op na dan onze wet voorschrijft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 26 mei 2020 19:16
    @oropher lekker bezig met mensen generaliseren. Je weet als je zoiets zegt je niet een beter persoon bent he.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    oropher

    • 26 mei 2020 21:59
    @armilo-theus Je kan iigv niet lezen. ik zeg, "heel veel mensen" en gebruik arbeidersgezinnen als metafoor… Waarmee ik wil aantippen dat er een grote groep mensen is die het niet eens is met onze geldende moraal.
    Dat jij mij beschuldigt van generaliseren, terwijl ik nauwelijks een specifieke groep benoem, zegt meer over hoe jij mij in een hoekje probeert te krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • jjmeer

    • 27 mei 2020 00:37
    @oropher het niet specfiek benoemen, is generaliseren….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mangosaus

    • 27 mei 2020 16:16
    @oropher iets een metafoor noemen maakt het geen metafoor. Dit is geen metafoor. Je bent gewoon net zo erg als de mensen die je bekritiseerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 26 mei 2020 17:51
    Er gebeurd zoveel in dat deel van de wereld wat het zonlicht niet kan verdragen maar bij een lesbische game personage zeggen ze tot hier en niet verder!! Ik dacht dat ze daar wel vooruit gingen met dit soort dingen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 26 mei 2020 18:48
    @rpenning Gaan ze ook, stukje bij beetje, zo had ik begrepen. Alleen gaat het allemaal heel langzaam en geleidelijk; ze houden daar niet zo van revoluties. Je zult daar dus iets moeten hebben wat wij in het westen grotendeels verleerd zijn: geduld.
    Bovendien hebben ze ook nog altijd hun eigen normen en waarden, die nog weleens conflicteren met die van de liberale westerse, zoals Nederland die kent, en dus hun eigen ideeën over wat vooruitgang is en wat niet. Net zoals je ook in Nederland zelf verschillende visies en overtuigingen hieromtrent tegenkomt. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar zo werkt dat wel in de wereld.
    Daarbij is het niet enkel typisch voor die cultuur om dergelijke uitingen te verbieden (mocht dat nu inderdaad het geval zijn), maar kom je dat wereldwijd tegen, ook in westerse landen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ansjo

    • 26 mei 2020 23:45
    @rpenning Nou los wat het Midden-Oosten van deze game vind, ik vind de maker van de game een behoorlijk tenenkrommend figuur hoor. Die denkt boven iedereen te staan en in al zijn glorie zijn wijsheid naar de domme gamers te sturen. Die gast heeft een messias complex en heeft (als de leaks waar zijn) het succes van deel 1 compleet misbruikt om een vervolg te maken wat de fans van deel 1 klakkeloos zouden kopen maar stiekem heeft vol gestopt met extreem linkse feministische onzin. En dat heeft nog niet eens wat met de leaks te maken want het verhaal lijkt behoorlijk slecht te zijn ala GoT season 8.

    Naughty Dog zet nu zelfs advocaten in om memes over deel 2 van Twitter en het internet te krijgen. Moet je je voorstellen dat je een grappig plaatje maakt over the Last of Us deel 2 en dat dan een advocaten kantoor je Twitter account laat opheffen omdat je volgens Naughty Dog stout bent geweest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 27 mei 2020 13:58
    @Ansjo ja dit is indd waar ze hadden ook heel veel Youtubers die er over hadden en niet eens beeld of geluid lieten zien geprobeerd te copyright claimen dat is indd erg fucking smerig daar kan ik niet onderuit!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 26 mei 2020 18:30
    Treurig, maar was te verwachten helaas.

    Ben benieuwd of onze vriend uit Wit Rusland het even komt verdedigen….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 26 mei 2020 19:35
    @niqomipa Wie is dat?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 26 mei 2020 20:00
    @armilo-theus
    Ben zn naam even kwijt maar hij woont in Wit Rusland en verkondig te pas en te onpas dat het homo-huwelijk daar verboden is en dat hij dat prima vindt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hendrik_Klein

    • 26 mei 2020 22:54
    @niqomipa Ik heb gezegd dat het homohuwelijk hier inderdaad verboden is,maar dat kondig ik niet ten pas en onpas. Alleen wanneer het relevant is bij een artikel en dat was het tijdens onze vorige discussie. En dat ik dat accepteer,ik ga niet als immigrant zeggen wat onze regering wel en niet moeten doen. Daarnaast is het homohuwelijk verboden in 168 van de 196 landen. Dus we zijn niet de enige. En ik heb het idee dat je moeite hebt met mensen die een andere mening dan je hebben. Gezien de beledigingen die je regelmatig geeft aan andere gebruikers tijdens een discussie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 27 mei 2020 03:19
    @Hendrik_Klein Dat het homohuwelijk in de meeste landen nog verboden is maakt het natuurlijk niet iets wat acceptabel is, en "wij zijn niet de enigen" is ook een redenatie van niks.
    En je hoeft ook niet als immigrant te zeggen dat wat je regering doet goed of slecht is. Maar wel als wereldburger.
    Dat gezegd hebbende mag je uiteraard je eigen mening hebben, zolang deze mening geen leed bij anderen oplevert. Ik ben van mening dat als 2 mensen graag hun leven samen willen doorbrengen en dat officieel willen maken dan moet dat kunnen.
    Het is uiteraard weer niet direct nodig om ons dat verhaal door middel van een game door de strot te drukken zoals naughty dog probeert met TLOU2 (ALS het waar is en het script inderdaad echt is)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 27 mei 2020 07:34
    @Hendrik_Klein
    Accepteren en goedkeuren zijn 2 verschillende dingen. Jij hebt zelf al eerder aangegeven zelf ook tegen het homohuwelijk te zijn en daar ageer ik inderdaad tegen omdat het kleinzielig, kwetsend en homofoob is.

    Andere discussies van mij erbij halen is een zwaktebod en irrelevant.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavandou

    • 27 mei 2020 09:16
    @niqomipa "Andere discussies van mij erbij halen is een zwaktebod en irrelevant."

    Goed dat je het zegt, je begint zelf met oude koeien uit de sloot te halen door een andere discussie met Hendrik erbij te halen in dit artikel.

    Fijn dat je zelf doorhebt dat je zwak en irrelevant bent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hendrik_Klein

    • 27 mei 2020 10:22
    @Lavandou Inderdaad en dan gaat hij ook nog eens mijn woorden verdraaien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    iApple

    • 27 mei 2020 10:44
    @Lavandou Zie @niqomipa nou de laatste tijd al vaker langskomen. Ik denk dat hij zich verveeld in deze quarantaine.

    Ik denk dat hij zichzelf even moet laten testen voor narcisme. Want in zijn ogen doet hij niks fout en iemand met een andere mening die tegen hem in gaat krijgt altijd de wind van voren met verschillende scheldkanonnades. Ook ziet hij niet hoe schijnheilig hij overkomt, met inderdaad als voorbeeld "Andere discussies van mij erbij halen is een zwaktebod en irrelevant.'' zeggen terwijl hij zelf begon met deze hele discussie door het aanhalen van een oudere discussie met Hendrik_Klein.

    Kijk maar naar de volgende kenmerken van narcisme die ik kon vinden bij niqomipa de laatste tijd:

    * Snel in de verdediging
    * Egocentrisch gedrag vertonen
    * Kan niet tegen kritiek
    * Wil graag bewondering
    * Doen zich voor zoals ze willen dat anderen hen zien, niet hoe ze daadwerkelijk zijn
    * Vinden zichzelf bijzonder en uniek
    * Ontkenning van problemen rondom eigen persoon en narcisme
    * Weinig aandacht voor mening van anderen
    * Zien hun gedrag niet als een probleem
    * Scheppen graag op over eigen prestaties en doen minderwaardig over prestaties van anderen
    * Altijd anderen de schuld geven, eigen verantwoordelijkheid ontkennen
    * Doet zich superieur voor

    Ik bedoel dit niet lullig niqomipa. Maar houd jezelf een vergrootglas voor en kijk eens naar jezelf, ben je trots op hoe jij je hier profileert? Neem een stap terug als je gevoelig bent voor een mening van een ander en tel eens tot 10, dit is het anonieme internet. Iedereen kan onzin spuwen zonder repercussie. Doe hier mee wat je wilt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 27 mei 2020 10:48
    @iApple
    Iedereen kan onzin spuwen zonder repercussie.
    Precies, en het staat mij vrij om te reageren zoals ik wil. Soms met gestrekt been maar een discussie mag soms best hard zijn. En als ik ongelijk heb dan voel ik mezelf echt niet te groot om dat toe te geven (zie andere topics) maar uiteraard vind ik (in eerste instantie) dat ik zelf gelijk heb anders ga ik de discussie toch niet aan?

    En er is voor mij een groot verschil tussen een discussie over spelletjes of over iets fundamenteels zoals dit. Daar zal ik nooit een millimeter toegeven. Ben ik dan een narcist?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hendrik_Klein

    • 27 mei 2020 10:59
    @iApple Inderdaad ik ben het helemaal met je eens!