The Last of Us Part 1 werd niet ‘mooi gemaakt om het mooi zijn’, aldus ontwikkelaars

The Last of Us Part 1 werd niet ‘mooi gemaakt om het mooi zijn’, aldus ontwikkelaars

Creative director Shaun Escayg en game director Matthew Gallant spreken in een interview over waarom The Last of Us Part 1 is gemaakt.

In gesprek met Polygon spreekt Shaun Escayg onder andere over de beoogde doelgroep van The Last of Us Part 1. Hij zegt dat de remake zowel voor oude als nieuwe spelers is gemaakt, en dat Naughty Dog het spel “behandelde als onze liefdesbrief aan de franchise”. Escayg zegt dat de ontwikkelaar “graag wilde dat spelers Part 1 en Part 2 achter elkaar kunnen spelen zonder een groot gat” ertussen, refererend naar technologische en grafische aspecten van de spellen.

“Het geheugen van de PlayStation 3 was erg moeilijke beperking om constant omheen te moeten werken. [..] De overgang naar Part 2 was een te grote kwaliteitssprong. Met het overbruggen van dat gat krijgen spelers echt een goed beginpunt voor de franchise.”

Wat betreft de gevechten wijst Matthew Gallant op de verbeteringen die zijn doorgevoerd op het gebied van artificiële intelligentie van de vijanden. Joels vaardigheden zijn wel grotendeels gelijk gebleven, maar de slimheid van de vijanden moet van de gevechten in Part 1 alsnog een andere ervaring maken. Onder andere omdat de gevechten, en het gedrag van de vijanden, minder volgens een script verlopen. “Ze zullen je van achteren aanvallen en uit hoeken komen die je niet verwacht.”

Ook hij refereert naar de beperkingen van de PlayStation 3: “Zo waren we continu vijanden achter de speler aan het despawnen, en nieuwe vijanden voor de speler aan het laten verschijnen, om zo de illusie van een groot gevecht in stand te houden. [..] In de remake hoefde dat niet altijd, en kunnen meerdere vijanden tegelijkertijd in leven zijn.”

Het moeilijkste aan het ontwikkelen van Part 1 is volgens Escayg “beheersing”. “Hoe beheersen we ons verlangen om gewoon overboord te gaan, en [in plaats daarvan] erg selectieve verbeteringen door te voeren? [..] We vergelijken alles met het origineel. ‘Maakt dit dit gevecht beter? Is het verkennen beter? Is deze cinematic beter, of leidt het af? Is dit mooi zijn om het mooi zijn?'”

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Ja ja bla bla goedpraterij. Wees een vent en zeg = het is gemakkelijke geld verdienen, iedereen aanbidt deze game dus ze kopen het toch wel, en de serie komt er aan dus ook daarom is het mooi getimed. Dat 'we doen het niet voor onszelf, we doen het voor de spelers en de franchise' geneuzel hoef ik niet. Stel je hebt een Dungeon Keeper oid die na al die jaren een remake krijgt, dan mag je best spreken van een passie project met sentimentele waarde. Want bij DK kan je met de hedendaagse techniek echt het verschil maken en nieuwe spelers introduceren. Tlou heeft de vorige generatie nog een remaster gehad die prima te spelen was. En dat 'gat' tjah, die is er misschien (al vond ik het spelen van de Ps4 remaster van deel 1 en daarna deel 2 prima te doen, het gaat bij dit soort games met name om het verhaal). Maar wat wil je dan gaan doen? Bij ieder nieuw deel op nieuwe generaties consoles alle andere delen remasteren om het 'gat' tegen te gaan? Succes.

0
test

Gaan we nu op dagelijkse basis TLOU 1 nieuwsitems krijgen?

0
test

Deze gebruiker is verwijderd

0
test

@san5324 ik kan me voorstellen dat je dat denkt als je zelf alleen maar PlayStation nieuwsitems aanklikt. Ik reageer namelijk ook op andere items. En het is natuurlijk ook niet mijn schuld dat Sony de afgelopen tijd wat scheef in het nieuws heeft gestaan.

0

Aanbevolen voor jou