Nieuws
The Last of Us

'The Last of Us-multiplayergame is meest ambitieuze Naughty Dog-game tot nu toe'

'Het breidt de wereld (van de franchise) nog verder uit en blijft een verhaal vertellen maar dan in een multiplayeromgeving'

Geschreven door Michel Musters op
De multiplayergame gebaseerd op The Last of Us is volgens Neil Druckmann "het meest ambitieuze project" van Naughty Dog tot dusver.

Dat meldt hij in een interview met ComicBook.com. Druckmann werd naar aankomende projecten van de ontwikkelaar gevraagd, waarop hij de nog naamloze multiplayergame "het meest ambitieuze project" in de geschiedenis van de ontwikkelaar noemt.

"Er is een The Last of Us-multiplayerproject dat al voordat The Last of Us: Part 2 uitkwam in de maak is. Dat is ons meest ambitieuze project ooit. Het breidt de wereld (van de franchise) nog verder uit en blijft een verhaal vertellen maar dan in een multiplayeromgeving. Meer kan ik niet vertellen."

Zoals eerder deze week al naar buiten werd gebracht, vertelde Druckmann tijdens het interview ook dat Naughty Dog de andere game die men in ontwikkeling heeft expres nog niet heeft onthuld om crunch tegen te gaan. "We hebben Uncharted 4 en The Last of Us: Part 2 ver voor release aangekondigd, maar dat zorgde voor wat problemen in de balans tussen werk en privéleven. Doordat we de aankondiging wat uitstellen, kunnen we flexibeler zijn met de planning en benaderen we de productie bewuster."

Dit artikel delen:

Lees meer

Freelancer-modus vanaf 26 januari beschikbaar in Hitman 3 Microsofts Developer_Direct duurt 43 minuten
20

Reacties op: 'The Last of Us-multiplayergame is meest ambitieuze Naughty Dog-game tot nu toe'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Snoop213

    • 14 januari 2023 13:04
    Zou persoonlijk liever hebben dat dit team wat dit maakt binnen Naughty Dog een nieuwe Ip zou maken of iets van een Jak and Daxter 4. Maar goed we gaan het zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 14 januari 2023 13:21
    Vrij irritant hoe ze hier meer omgaan. Steeds van die nietszeggende stukjes informatie en dan "meer kunnen we niet zeggen". Doe eens normaal en laat gewoon wat zien, of zeg niks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrMistral

    • 14 januari 2023 13:26
    @Zut Niet zo zuur joh ;) Zij zijn niet degene die dit als nieuws naar buiten brengen. Journalisten vragen ernaar en gamer.nl (en andere nieuwssites) publiceren het. Ze kiezen er bewust voor om er nog niets over te publiceren, maar ze kunnen er vervolgens niets aan doen als anderen er naar vragen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 14 januari 2023 13:33
    @MrMistral Haha heb je gelijk in, maar ze zijn nu al zo lang dit aan het teasen en dat is nu wel eens klaar. Kijk er ook enorm naar uit, van de week Part 1 en Left Behind weer uitgespeeld en blijft toch genieten. Misschien ben ik iets te ongeduldig

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MrMistral

    • 14 januari 2023 16:26
    @Zut Snap ik wel hoor! Ik ben ook enorm benieuwd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jar25

    • 14 januari 2023 19:52
    @Zut dat is het nou net, ze teasen niets. het wordt of gelekt of verspreid door journalisten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bart81

    • 14 januari 2023 13:26
    Eem multiplayergame met verhaal. Kan niet misgaan dit… Ik ken weinig multiplayergames met een goed verhaal. Wel altijd rijkelijk gevuld met ongekend veel microtransacties. It's all about the money.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 14 januari 2023 14:23
    @Bart81 dan reikt je kennis niet ver… Een van de beste games, destiny heeft een goed verhaal en topnotch multi-player

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bart81

    • 14 januari 2023 16:18
    @Liquidshake
    Jij vindt Destiny een van de "beste games"?

    Ok.

    Ik heb Destiny gespeeld en vond het voor even leuk maar snel al behoorlijk saai. Je ontkomt denk ik uiteindelijk niet aan het grinden in dit soort spellen.

    Hopelijk wordt dit een gaaf spel, maar voor nu ben ik nog sceptisch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 14 januari 2023 16:39
    @Bart81 Iedereen zijn eigen standaard :p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 14 januari 2023 18:54
    @Bart81 dan ken jij de lore van destiny niet en hoe diepgaand het is. Geeft niet als je onwetend bent, maar doe dan niet bijdehand

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bart81

    • 14 januari 2023 20:18
    @Liquidshake
    Je bent wel een vrolijke vent he. Mijn hemel. Ik maak jou toch ook niet voor van alles uit? Enorme droeftoeter. Sorry, dat ik je merk Sony beledigd heb door een bepaald genre in twijfel te trekken waarvan ik denk dat het niet de beste keuze is. Dit is mijn mening. De enige die hier onwetend is ben jij, met dit kansloze gedrag. Een discussie voeren zonder direct iemand aan te vallen is maar lastig. Ik ga je voortaan ook maar gewoon negeren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 14 januari 2023 16:55
    @Liquidshake
    Ben een groot Destiny liefhebber.
    Er zit zeker een verhaal in, maar ik kan nou nier echt zeggen dat ik het een goed verhaal vindt.

    Heel veel diepgang wel, maar soms ook echt te absurd voor woorden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 14 januari 2023 16:07
    Wij van wc eend.. het zou niet goed zijn als het nieuwe project waar je aan werkt niet meer ambitieus is als het vorige.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 14 januari 2023 16:26
    @Riyakuya wat wil je dan dat ze zeggen?? Het nieuwe project is eigenlijk niets speciaal en niemand hoeft het te kopen hoor ..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 14 januari 2023 21:11
    @san5324 niets, gewoon iets van gameplay ofzo tonen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 14 januari 2023 16:26
    Allemaal leuk en aardig maar het is ondertussen wel tijd dat we de game is echt te zien krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 14 januari 2023 17:49
    Dit is het grootste beste en meest ambitieuze project waar we ooit aan hebben gewerkt. Zegt elke Studio elk jaar standaard pr gelul ene oor in andere oor uit!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 14 januari 2023 19:36
    TLoU is mijn #1 game (deel 1 en 2 delen de #1 spot), maar ik ben al wat jaartjes helemaal klaar met multiplayer jammer genoeg, dus ik voel hier amper hype voor… Mocht er een gameplay trailer uit komen en het doet me toch wel wat ga ik het iig checken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 15 januari 2023 02:54
    We kondigen niets meer van te voren aan om zo crunch tegen te gaan…… lol.

    Of je nou een game 2 jaar van te voren aankondigt of 6 maanden dan kan de crunch nog steeds er zijn.