The Last of Us is twee jaar in ontwikkeling | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Naughty Dog's co-president Christophe Balestra zegt in een interview op PlayStation Blog dat het horrorthema van de game, die afgelopen zondag op de VGA Awards werd aangekondigd, een logisch gevolg van de ontwikkeling van het bedrijf is. "We groeien, net als ons publiek, en we willen een volgende stap in die richting maken. Het is iets dat we altijd hebben willen doen, dus we gokten erop met The Last of Us."

"We waren verrast dat we het tweede team zo lang geheim konden houden, we hebben zelfs hints gegeven aan spelers. Niemand wist dat [The Last of Us] van Naughty Dog was." Co-president Evan Wells: "Het was verschrikkelijk. We waren bij elke stap, zoals bij het updaten van de website, bang dat we per ongeluk iets zouden lekken, en we wilden het gewoon nog geheim houden. Christophe vertelde ons dat het belangrijk was om het geheim te houden. Het is ongelooflijk dat we dat zo lang hebben kunnen doen in de game-industrie."

Er is nog niet veel bekend over The Last of Us. In de trailer van de PlayStation 3-game die in 2012 uit moet komen, valt te zien dat er twee hoofdrolspelers zijn, een man en een meisje, die in een Amerikaanse stad schuilen voor zombies. "Bekijk de trailer opnieuw en opnieuw", aldus Wells. "Er zitten veel kleine hints in waar de game over gaat."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou