Nieuws

The Last of Us-film bevindt zich in ‘ontwikkelhel’

Al anderhalf jaar niet aan de film gewerkt

Geschreven door Aida . op

Naughty Dog geeft aan dat er al ruim een jaar niet aan de The Last of Us-film is gewerkt. Dit bevestigt Neil Druckmann, de schrijver van The Last of Us, in een interview met IGN. Anderhalf jaar geleden werkte Druckmann aan het script van de film.

Druckmann geeft aan dat de film zich in ‘ontwikkelhel’ bevindt. “Ik weet dat ik een tijd geleden in een interview zei dat we een script hadden”, zegt Druckmann. “Dat we het script doorliepen met de cast. Maar sindsdien is het project een beetje in de ontwikkelhel beland. Dat gebeurt wel vaker bij dit soort dingen. Er is al anderhalf jaar niet aan gewerkt.”

Daarnaast spreekt Druckmann in het interview over de Uncharted-film, die volgend jaar moet verschijnen. Volgens de schrijver is Naughty Dog enigszins betrokken bij de ontwikkeling van de film. Naughty Dog geeft advies over de relatie tussen Nate, Elena en Sully. “Als je die kern goed weet te krijgen, bestaat er een kans dat het goed uitpakt”, zegt Druckmann.

Sony presenteert eens in de zoveel tijd het script en vertelt wat ze van plan zijn. Het team bespreekt deze ideeën om te kijken of het werkt. “Het laatste dat ik hoorde, is dat ze een nieuwe scenarioschrijver hebben aangenomen. We hebben al een tijd niets meer gezien.”

Bron: IGN

Dit artikel delen:

Lees meer

Adr1ft Stardew Valley-update verbetert dialogen en gameplay
10

Reacties op: The Last of Us-film bevindt zich in ‘ontwikkelhel’

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • MrMistral

    • 5 april 2016 10:40
    Prima. Laat het maar een stille dood sterven :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RPGer

    • 5 april 2016 10:41
    en zo gaat het 9/10 keer bij gameverfilmingen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 5 april 2016 10:42
    Ontwikkelhel…lol. Maar Idd, games moeten wegblijven van de filmwereld. Tot nu toe zijn het grote faals en aankomende game-films die eind dit jaar uitkomen zien er ook uit als poep. Games zijn games, met filmwereld haal je de magie weg. Alsof ze een identiteitsprobleem hebben.

    Aan de andere kant, Naughty Dog is de beste in hun vakgebied en Sony ook in de gamingwereld maar die hebben natuurlijk ook behoorlijke dikke vinger in de filmwereld. Laat ze maar verassen maar ik zie het tegenvallen….als er nog uberhaupt filmplannen zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xsuperaim

    • 5 april 2016 11:33
    @Grohe Snap ook niet waarom ze een film maken , terwijl ik al een film heb gespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fordon_Greeman

    • 5 april 2016 12:39
    @Grohe
    Dit klopt niet. Hollywood ziet film games as cash ins en nemen deze projecten niet ernstig. Je kan toch niet zeggen dat Hollywood bij vorige pogingen telkens hun beste beentje heeft voorgezet. Waarom zou een uncharted film niet zo memorabel kunnen zijn als de beste Indiana Jones film?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Grohe

    • 5 april 2016 13:33
    @Fordon_Greeman,

    Nou je geeft eigenlijk zelf al beetje aan waarom kans groot is waarom game verfilming falen.

    Maar ook als kunstvorm vind ik deze twee werelden niet bij elkaar passen. Ik laat me graag verassen door deze Sony en ND boys want ze zijn de beste in hun vakgebied. Maar dan nog denk ik niet dat de film dezelfde vibe en sfeer kan stimuleren als in games.
    Games hebben iets magischer en fantasierijk omdat het een soort tekeningen zijn. Dat verdwijnt wanneer het echte mensen worden.

    Een goede film sluit ik dus niet uit, maar die zal bar weinig met game zelf te maken hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowX

    • 5 april 2016 11:43
    Als het goed wordt uitgevoerd dan zou ik zeggen waarom niet.

    Al ik kijk naar de Warcraft film dan lijkt het toch dat het mogelijk is om te doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 5 april 2016 12:20
    Ik persoonlijk denk dat je een hele vette film kan maken van TLOU.
    Maar ik ben dan ook een redelijke zombie film liefhebber.

    Vond de film Maggie ook al een topper met Arnold Schwarzenegger.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleDad

    • 5 april 2016 13:15
    Please don't revive. Laat TLOU maar zoals het is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cocabeer

    • 5 april 2016 14:53
    Nou, dat klinkt lekker allemaal zeg.