Nieuws
The Initiative

The Initiative neemt ontwikkelaars van Naughty Dog en Bungie aan

Ook voormalige werknemers van Respawn en Crystal Dynamics komen er werken

Geschreven door Michel Musters op
Microsoft-studio The Initiative heeft een aantal nieuwe ontwikkelaars aangenomen die van studio's als Naughty Dog en Bungie komen.

Via LinkedIn meldt The Initiative-topman Darell Gallagher dat de studio zestien nieuwe mensen heeft aangenomen. Zo is programmeur Francisco Asia García - die eerder bij Naughty Dog en Rockstar Games heeft gewerkt - nu in dienst. Ook Christine Thompson, een schrijver van Star Trek Online en Destiny 2, werkt er nu.

Andere namen die worden genoemd zijn onder andere Justin Perez, die bij Respawn Entertainment aan Jedi: Fallen order werkte en Remi Lacoste, die bij Crystal Dynamics onderdeel was van de ontwikkeling van Marvel's Avengers en Shadow of the Tomb Raider.

Het is nog niet bekend waar The Initivative precies aan werkt. De studio werd in 2018 opgericht door Microsoft en gaat hoogstwaarschijnlijk met een game voor Xbox Series X komen. Er lopen nog altijd vacatures voor de studio.

Dit artikel delen:

Lees meer

Game Dev Tycoon komt naar de Switch Patent wijst op PlayStation-controller die speler kan herkennen
16

Reacties op: The Initiative neemt ontwikkelaars van Naughty Dog en Bungie aan

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 26 augustus 2020 09:26
    Als ze nu nog mensen aan nemen komt hun game de kommende jaren nog niet uit ben ik bang voor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 26 augustus 2020 09:39
    @hulstpower Zegt echt helemaal niets hoor. Men kan meer mensen aannemen om er meer vaart achter te zetten. Of wellicht is t wel voor een compleet ander team voor een andere game.
    Ontwikkelaars werken maar zelden met 1 team aan 1 game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 augustus 2020 10:13
    @darkmanwls dat klopt maar sinds we nog niks gezien hebben denk ik dat hun game nog wel even duurt voordat ie komt. Hoop dat ik ongelijk heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 26 augustus 2020 10:19
    @hulstpower Hebben zij ook niet aan Gears Tactics gewerkt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 augustus 2020 10:30
    @fonsrutte nee andere 3rd party studio samen met the coalition.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 26 augustus 2020 11:17
    Zo benieuwd wat we van deze studio te zien gaan krijgen. Qua status van de werknemers zit het in ieder geval wel snor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 26 augustus 2020 14:51
    Eerst zien dan geloven. Microsoft koopt wel meer legendarische studio's en laat ze dan compleet andere games maken zoals rare met sea of thieves. Iedereen dacht omdat het rare was word het een top game. Dus ik hou me lekker nuchter erin verwacht wel iets tofs van ze nu ze die studio hypen als een gek naar wacht het rustig af.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TomKauw

    • 26 augustus 2020 15:55
    @rpenning Rare wilde Sea of Thieves zelf ontzettend graag maken. Als je blaam wil leggen op hoe Microsoft hun samenwerking afhandelde, zou ik eerder kijken naar hoe de studio jarenlang op middelmatige Kinect-spellen en Xbox Live Avatar-expansie werd gezet, zelfs nadat de Britten bewezen hadden (met o.a. Viva Piñata) ook onder het moderne Rare unieke spelervaringen neer te kunnen zetten.

    De visie van Xbox Game Studios lijkt nu sowieso meer te gaan om wat die studio's zelf willen maken. Kijk alleen al naar de respons van Ninja Theory en Double Fine na hun overname: beide studio's hebben aangegeven hebben dat Microsoft zich expliciet niet wil mengen in hun ambities. Misschien een beetje 'wij van de nieuwe divisie van WC Eend', maar Rare's piratenspel was in ieder geval niet in opdracht van Microsoft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 26 augustus 2020 16:02
    @TomKauw klopt die nieuwe wind die er binnen MS waait is juist een van de pilaren waarom ik er nog alle vertrouwen in heb. Sinds ome Phil daar zit gebeuren er echt wel goede dingen. Morons daarvoor waren een beetje van je padje .. Over Rare (dus @rpenning)'; Rare houdt juist van Sea of Thieves en krijgt alle tijd en ruimte om het spel door te ontwikkelen. Inmiddels een verdraaid leuke en mooie game hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TomKauw

    • 26 augustus 2020 18:19
    @kleinekoosjer Precies dit. Rare heeft (momenteel) geen zin om de Banjo-Kazooie naam uit te melken of om 'het oude Rare' nodeloos te reanimeren. Ze omarmen hun legendarische verleden, maar zijn nu simpelweg gedreven andersoortige ervaringen te leveren.

    Naar mijn idee is Sea of Thieves daarin met vlag en wimpel geslaagd. Het kwam misschien wat te vroeg uit, maar die game is voortgekomen uit passie, unieke charme en veel talent — en dat zie je nu des te meer terug in die game. Zijn bar weinig spellen die je qua open en online ervaring kunt vergelijken met die game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 26 augustus 2020 16:42
    @rpenning MS laat Rare zelf bepalen wat voor games ze maken.
    Rare is geen triple A meer, maar nog steeds wel kwaliteits games na mijn idee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 27 augustus 2020 01:38
    @xeros Ik vind Sea of Thieves anders een behoorlijke triple A game hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 27 augustus 2020 06:36
    @darkmanwls ja en everwild straalt dat dus ook uit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 28 augustus 2020 18:13
    @hulstpower Ik zie de aankomende prijzen van PC onderdelen, en wat ik zal moeten gaan investeren om de komende generatie mee te komen. Ik begin steeds meer te neigen naar geen pc, en gewoon zowel een ps5 als een series x in huis halen. Het enige waarvoor ik echt een pc had was mmo's, en daar ben ik eerlijk gezegd een beetje klaar mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 28 augustus 2020 23:58
    @darkmanwls ik heb mijn game pc echt voor een prijs waar Niemand nee tegen had gezegd anders was ik er ook klaar mee. Kijk heb een 2080 ti en nu komt de nieuwe kaart die weer flinke stap voorwaardes zet voor hoge prijs als ik geruchten moet geloven maar om nou 1300 of 1500 neer te tellen doe ik niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 27 augustus 2020 06:36
    @rpenning en kijk naar rare's everwild dat straalt tripe a uit.