Via LinkedIn meldt The Initiative-topman Darell Gallagher dat de studio zestien nieuwe mensen heeft aangenomen. Zo is programmeur Francisco Asia García - die eerder bij Naughty Dog en Rockstar Games heeft gewerkt - nu in dienst. Ook Christine Thompson, een schrijver van Star Trek Online en Destiny 2, werkt er nu.
Andere namen die worden genoemd zijn onder andere Justin Perez, die bij Respawn Entertainment aan Jedi: Fallen order werkte en Remi Lacoste, die bij Crystal Dynamics onderdeel was van de ontwikkeling van Marvel's Avengers en Shadow of the Tomb Raider.
Het is nog niet bekend waar The Initivative precies aan werkt. De studio werd in 2018 opgericht door Microsoft en gaat hoogstwaarschijnlijk met een game voor Xbox Series X komen. Er lopen nog altijd vacatures voor de studio.
Reacties op: The Initiative neemt ontwikkelaars van Naughty Dog en Bungie aan
hulstpower
darkmanwls
Ontwikkelaars werken maar zelden met 1 team aan 1 game.
hulstpower
fonsrutte
hulstpower
kleinekoosjer
rpenning
TomKauw
De visie van Xbox Game Studios lijkt nu sowieso meer te gaan om wat die studio's zelf willen maken. Kijk alleen al naar de respons van Ninja Theory en Double Fine na hun overname: beide studio's hebben aangegeven hebben dat Microsoft zich expliciet niet wil mengen in hun ambities. Misschien een beetje 'wij van de nieuwe divisie van WC Eend', maar Rare's piratenspel was in ieder geval niet in opdracht van Microsoft.
kleinekoosjer
TomKauw
Naar mijn idee is Sea of Thieves daarin met vlag en wimpel geslaagd. Het kwam misschien wat te vroeg uit, maar die game is voortgekomen uit passie, unieke charme en veel talent — en dat zie je nu des te meer terug in die game. Zijn bar weinig spellen die je qua open en online ervaring kunt vergelijken met die game.
xeros
Rare is geen triple A meer, maar nog steeds wel kwaliteits games na mijn idee.
darkmanwls
hulstpower
darkmanwls
hulstpower
hulstpower