Electronic Arts heeft onlangs aangekondigd dat The Godfather, de langverwachte game gebasseerd op het gelijknamige klassieke maffia-epos vertraagd is. Oorspronkelijk stond de releasedate vastgesteld op herfst 2005, maar deze is verschoven naar het vierde fiscale kwartaal, welke eindigt op 31 maart 2006. Dit zal helaas gelden voor alle platforms (dat wil zeggen, de PlayStation 2, de Xbox en de PC). Een next-generation console versie zal later dat jaar verschijnen. "The Godfather is one of the most cherished franchises in entertainment," said Executive Producer David DeMartini. "Releasing the game in early 2006 allows us more time to perfect the open-world experience of being a member of the Corleone family."

Featuring non-linear action-adventure game play, The Godfather will thrust players into a world dominated by fear and respect. The game will offer players countless choices for solving the family's problems with violence, skillful diplomacy, or a cunning mixture of both. From mob hits and racket takeovers to drive-bys and extortion -- players will step deep inside the world of The Godfather where intimidation and negotiation are tickets to the top. Players will use an innovative control mechanic to earn respect through interactions with characters in the world. Decisions made by the player in the game will have lasting consequences, just as it was in the mob underworld featured in The Godfather fiction.

"The Godfather is een van de meest gewaardeerde franchisches in de entertainment business", zo zegt executive producer David DeMartini. Het uitbrengen van de game begin 2006 geeft EA zo meer de gelegenheid om de game te perfectioneren, zodat gamers nóg beter ervaren hoe het leven van een lid uit de Corleone familie er aan toe gaat. Jammer maar helaas, dit is een vertraging we can't refuse.