Gamershell had een interview met Eugen Systems over hun RTS The Gladiators. In tegenstelling tot wat de naam doet verwachten speelt het spel zich niet af in de Romeinse tijd maar in de toekomst, en is er geen rol weggelegd voor Russel Crowe. Gezien de grote lading RTS-en die de laatste tijd de markt overspoeld hebben ligt de vraag natuurlijk voor de hand of het spel nog wel wat nieuws te bieden heeft en opzichte van al die andere RTS games. De makers beweren van wel. We aimed for The Gladiators to be the fastest paced RTS game. We tried to “distil down” all common RTS features slowing down the pace of the game (i.e. building bases, collecting resources…) All resources management or building units systems in The Gladiators work the fastest and easiest way possible. Another great point we craved to have in the game was to have the player solve tactical enigmas during the maps rather than just building bases, grabbing resources and destroying AI armies. Our game benefits from a strong level design to contribute to this game style. Finally it gives to The Gladiators an instant action entertainment. The player is always involved in intense and unique gaming sequences… Een beetje snelle RTS zal vooral in multiplayer goed kunnen werken, omdat je niet altijd twee mensen kan vinden met een zee van tijd en de kans zo een stuk groter is dat het potje tot een goed einde komt. Reeds op 5 oktober mogen we van dit spel gaan genieten, tot die tijd kan je alvast het interview lezen en van de screenshots genieten.