Nieuws
Assassin's Creed Valhalla

The Forgotten Saga nu beschikbaar in Assassin's Creed Valhalla

De modus kan gratis gedownload worden

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft heeft The Forgotten Saga voor Assassin's Creed Valhalla uitgebracht.

Het betreft een gratis roguelike-achtige modus die eerder dit jaar al werd aangekondigd. Hierin banen spelers een weg door Niflheim – de onderwereld van de Noorse mythologie – terwijl de dochter van Loki een leger aan vijanden op men afstuurt. Volgens de makers is het de meest ambitieuze gamemodus van de reeks ooit. Iedereen die de game heeft, kan de modus nu downloaden.

Ubisoft heeft eerder ook al laten weten met nog meer content voor Valhalla te komen. Tegen het einde van het jaar komt een gratis verhalend hoofdstuk waarmee het verhaal van hoofdpersoon Eivor zal worden afgerond. Tot slot komt er in het komende jaar nog meer content, met onder andere festivals, een update rondom wapenuitrustingen, een nieuwe Mastery Challenge Pack, nieuwe tombes en een aantal cosmetische items gebaseerd op Assassin’s Creed Origins.

Dit artikel delen:

Lees meer

Halo Infinite in co-op is lol in het kwadraat Square Enix eist verwijdering details nieuwe Tomb Raider-game
38

Reacties op: The Forgotten Saga nu beschikbaar in Assassin's Creed Valhalla

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 3 augustus 2022 11:07
    Zin in.

    Echt als dit ( en hoe ze odyssey behandeld hebben) een voorbode is van ubisofts visie op GaaS dan zie ik AC infinity een heel erg rooskleurig toekomst tegemoet gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 3 augustus 2022 11:28
    @coola inderdaad. Ik denk bij Infinity zelf aan een modern day base, vanwaar je naar allerlei tijdperken kunt gaan met verschillende protagonisten. Dat kunnen ze oneindig uitbreiden. Ik weet alleen niet hoe ze dat verhaaltechnisch aan elkaar kunnen knopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 3 augustus 2022 11:33
    @Aerofox81

    Ubisoft kennende zullen ze daar ook wel een oplossing voor hebben. Sowieso denk ik dat ze met Infinity ook makkelijker het rode draad verhaal kunnen uitbreiden en vooral met de kraken technologie ( op de ps5 en pc althans) hoeft men ook niet bang te zijn dat het een game word van 120gb plus

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    its_charro

    • 4 augustus 2022 08:43
    @coola ken jij AC Initiates nog? Heb er back in the day best veel plezier aan beleefd. Ze hadden een Surveillance die stukje bij beetje de AC lore wekelijks, soms dagelijks, verder uitbreidde met een soort events. Mocht je dit niets zeggen, er is een fandome pagina over Initiates ;)

    Mocht Infinity een beetje dit idee volgen, dus via events de lore en gamewereld (met verschillende settings) uitbreiden, zou het zomaar mijn interesse kunnen wekken…

    PS terwijl ik dit laatste stukje aan een typen was kreeg ik ineens een flashback naar LEGO Dimensions hahaha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 3 augustus 2022 11:34
    @coola

    Misschien niet de juiste persoon om aan te vragen. Maar misschien nu net ook wel.

    Ik ben aan het overwegen om Valhalla te halen.
    Sowieso omdat ik altijd interesse heb in noordse mythologie. Maar iets hield me altijd tegen. Noem het een voorgevoel op basis van black flag( die ik overigens wel met plezier speelde maar wel veel van hetzelfde vond) en origins, die niet zo pakte. Die games hebben ervoor gezorgd dat ik niet zo open sta voor Valhalla als ik normaal bij een mythologie game wel zou hebben.

    Maar misschien kun jij wat dingen noemen om mij te overtuigen dat see game niet zo herhalend is als Black flag. Het is dat die setting mij trok daarom speelde ik door. Dat kan bij Valhalla ook maar dat is niet hoe ik games speel. Ghost of Tsushima speelde ik vanwege de setting maar ik vond ook de missies net leuk genoeg.
    Ook wel wat herhalend hoor. Dat is nu eenmaal onmogelijk te voorkomen. Maar ik vraag me dus af, hoe zit dat bij Valhalla? Gameplay of het vernieuwend is maakt me niet uit. Hoe leuk zijn de side quests, en brengen die ook echt interessante zij verhalen mee? Denk aan Witcher 3 waarbij veel zij verhalen bijna net zo interessant zijn en lore bouwen dan de main quests.

    Hoe zit dat bij Valhalla?
    Overigens mag iedereen antwoorden maar jij bent toch iemand die wel weet wat de game brengt. Ook al kan dat ook een nadeel zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 3 augustus 2022 12:52
    @watashi wa maurice desu. Allicht spreek ik even voor mijn beurt en gaat Coola alles wat ik zeg ontkrachten..
    AC Valhalla is 1 grote herhaling.. Ik heb er ruim 200 uur in gestopt en alle icoontjes van de kaart weggespeeld. Vind ik dat erg? Nee.. het is een soort autistisch trekje van me om alle spots te bezoeken.. en ik vemaak mij daar (meestal na een paffie) echt prima mee. Het speelt soepel, ziet er relaxed uit. Ik ben in de regel overpowered (I don't care, finshers zijn lachen) omdat ik gebieden volledig uitgewoond achter laat.. En zo ga ik gebied na gebied af.. De story is oke-ish. Zitten wel paar leuke stukken in. Maar echt variatie.. nope sorry..

    Ik speel trouwens op de ouderwetse manier. Sinds de reboot kan je ook pathfinder mode kiezen.. Dan wordt je stuk minder aan het handje gehouden. Dat is allicht voor de avonturiers onder ons de manier om het te spelen. Mij duurt dat te lang.

    Even om onduidelijkheden te voorkomen: Ik heb echt wel weer genoten van Valhalla.. dus kraak het spel ook zeker niet af. Je moet echter wel een redelijke kronkel in je hoofd hebben om dit spel helemaal te doorlopen.. of in het geval van Coola 3 of 4x geloof ik.. haha.. mooi man.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 3 augustus 2022 13:41
    @kleinekoosjer Ik sluit mij hier helemaal bij aan. Wat Valhalla doet, doet het prima. Maar gevarieerd is het niet. De grote vraag is of die gameplay loop je bevalt of niet. Ik speel het in fases. Soms heb ik er zin in en speel ik weer een paar uur, en dan ben ik er ook weer een paar dagen klaar mee en speel ik een andere game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 3 augustus 2022 15:58
    @Messtranor Heb ik ook . Pas vorige week de map gecomplete. Dat gaat inderdaad in fases.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Zarniwoop

    • 3 augustus 2022 12:54
    @watashi wa maurice desu. Check ook even youtuber Luke Stephens -The Ultimate Critique-. Valhalla komt ook aan bod. (Even scrollen in de playlist)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 3 augustus 2022 13:28
    @watashi wa maurice desu. In tegenstelling tot Kleinekoosjer vond ik de herhaling juist wel meevallen. Tuurlijk is het in de basis wel steeds hetzelfde riedeltje wat je afdraait. Je kiest een gebied en je zorgt dat de leider van dat gebied achter je komt te staan door quests te doen daar. Maar ik vond dat er veel meer 1 rode draad was ten opzichte van bijvoorbeeld AC Oddysee waarbij je allemaal onzinnige sidequests had. Valhalla staat veel meer in het teken van het overkoepelende verhaal en zit er genoeg variatie in de quests om het interessant te houden. Ik heb me met Valhalla meer vermaakt dan met Odyssee, en die laatste heb ik ook helemaal uitgespeeld

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 3 augustus 2022 16:14
    @watashi wa maurice desu.

    Ja het heeft herhaling eigenlijk net zovee……. nee scratch dat het heeft exact even veel herhaling als Ghost of Tsushima, als je dat kan handelen dan kan je Valhalla ook handelen. En veel gameplay elementen voelen bij Valhalla meer organisch aan dan bij GoT ( die blijft imho bij veel dingen op zwaardvechten na in 2010 hangen)

    De side quests op een enkele fetch quest ( zijn er hoog uit 5 ) na zijn echt heel erg goed, of ze hebben te maken het grote plaatje of ze diepen de wereld uit.


    Ja origins is redelijk herhalend ( daarom ook de minste van de AC rpg Trilogy) maar Odyssey en Valhalla zijn qua quest ( main en side ) erg varierend exact vergelijkbaar met TW3 en RDR2

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 3 augustus 2022 16:47
    @coola
    Exact ja? Je hebt het gemeten? Hou toch op.

    Valhalla mag nog niet eens in de schaduw staan van meesterwerken als Red Dead Redemption 2 en The Witcher 3. Ongeinspireerde, generieke bagger was het.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 3 augustus 2022 17:20
    @The_Stifmeister

    Ja exact ja. Ik heb zowel ghost of tsushima als ac valhalla gespeeld en ze voelen exact maar dan ook exact even herhalend aan. Voor de missies en de vergelijking met tw3 en RDR2 geldt het zelfde

    Daarbij vraagt hij om mijn mening over iets dan kan ik dat met mijn eigen woorden zeggen niemand bepaald wat ik wel of niet zeg.

    Flikker een eind op met altijd maar zeiken over wat ik zeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 3 augustus 2022 18:04
    @coola
    Wow, gefrustreerd much? Gebruik dan geen woorden als je niet weet wat ze betekenen want nu zeg je iets heel anders dan net. Eerst presenteer je iets als feit (dankzij het woord -exact-) en vervolgens -voelt iets exact hetzelfde aan-. Dat zijn twee heel verschillende dingen.

    Verder bedoelde ik het niet zo kwaad, dus wat mij betreft geen reden om zo boos te worden en zeker niet om zulke taal te gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 3 augustus 2022 19:32
    @coola ze zijn allen herhalend. Met meer dan de helft generieke domme Quests

    Ik krijg het niet voor elkaar om me ertoe te brengen ook maar een van die copy / paste games uit te spelen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 3 augustus 2022 19:58
    @coola

    Ja ik wilde ook vooral weten of ze iets interessant brengen. En niet gewoon een ga van punt a naar b en haal een item en ga terug naar a.
    Ik hoopte dus op verhaal driven side quests.
    Daar geeft overigens bijna niemand antwoordt op want de herhalende factor is niet erg als de beloning goed is, en die komt voor mij niet in de vorm van een beter wapen of een drankje of wat er dan ook in de game zit. Ik hou van verhalen. Daar doe ik het voor.
    Als de side quests eentonig zijn maar je weet dat er een sterk verhaal bij komt dan is dat niet erg. Want welke open wereld game is niet heel vaak herhalend? Dat is nogal lastig. Willen ze dat niet doen moeten ze verschillende genres aandoen. Een missie een platform game, dan daarna een jrpg , dan een missie een fps, dan een die lijkt op FIFA. Zou nogal een game worden.
    Wel uniek.

    Ik wil maar zeggen een game kan leuke missies hebben maar gameplay wise is de hele game hetzelfde. Dat is bij elke game zo. Waar bij open wereld games de kracht zit in het verhaal en hoe goed dat geschreven is.
    Als de gameplay niet irriteert dan kan een verhaal de game geweldig maken. Irriteert de gameplay dan wordt dat uiteraard lastiger.
    Dus daarom ook mijn oorspronkelijke vraag( die door bijna iedereen wordt omzeilt) hoe zijn de verhalen in de losse Quests die je ( hopelijk ) kunt doen. Of zit er enkel een hoofdverhaal in en verder niks?
    Als voorbeeld vond ik zo immortals erg leuk. Als je een missie deed, ook al was het een die je moest doen dan werd er soms een verhaal verteld.
    Als voorbeeld de parel die je naar zee moet rollen. Dat verhaal staat totaal los van het hoofdverhaal, toch moest je die missie doen en dankzij de ( vind ik dan toch) grappige commentaren van de goden vond ik die missie erg leuk.
    Nu kon dat hij die game wat mij betreft meer. Enkel de goden hadden in mijn gevoel een eigen verhaal lijn. Het zou mooi geweest zijn als je op die mythische monsters moest jagen met een verhaal, nu is het meer een opdracht vanuit de goden.
    Immortals barst van de missies en slechts sommige hebben een extra verhaal. Soms kort (het dorpje wat door Zeus werd vernielt) soms lang, het bevrijden van de goden.

    Daarom dat ik me afvraag of Ubisoft het wel kan om een game te maken waar je met NPCs praat die je dan een missie geven, die ook nog eens een verhaal bieden buiten de main om. Die je dus ook kunt weigeren maar je wel extra diepgang geeft.
    Witcher 3: wild hunt deed dat perfect. Een missie om bange mensen te helpen die geen water meer uit een put durven te halen lijkt een simpel side quest en eerst een leuk stukje zoek en vind met een creepy ondertoon. Dat soort missies hoop ik te zien. En kwa gameplay is die missie niks anders dan de rest. Maar het verhaal geeft zoveel voldoening en zelfs een stukje overtuiging dat mensen in de game bijgelovig zijn, of juist niet is knap.

    En inderdaad ik vroeg precies om jou mening. Ik vind het fijn meer meningen te lezen hoor. Maar het was nu net omdat jij die games verder speelt dan de meeste en ook niet snel afhaakt.

    Dat kan ook een nadeel zijn maar kwa verhaal geloof ik wel of jij dat kunt inschatten of iets spannend, leuk en interessant is.

    Ik zal erover nadenken. Na mijn vakantie beslis ik.
    Maar na GoT en Witcher ben ik wel toe aan een nieuwe lange open wereld.

    Overigens doet bij mij GoT nu net alles goed. Het voelt goed laat ik het zo zeggen. Misschien is alles gedateerd maar dat is wat je er zelf van maakt toch.


    Ik speel nog altijd veel 8bit games. Gisteren nog Ducktales op NES doorgelopen. Is ook niet bepaalt afwisselend.
    En is ook gedateerd. Hahah
    Maar voor mij tijdloos.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 3 augustus 2022 20:16
    @watashi wa maurice desu.
    Valhalla mag nog niet eens in de schaduw staan van meesterwerken als Red Dead Redemption 2 en The Witcher 3. Ongeinspireerde, generieke bagger was het.
    Veel duidelijker kan ik het niet maken. Weet niet wat je verder horen wil. Coola is overigens de laatste aan wie je het moet vragen als je een genuanceerd antwoord wilt. Dat zou je toch moeten weten als je hier langer dan een week komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 4 augustus 2022 07:00
    @The_Stifmeister

    Nu net daarom vroeg ik het aan hem. Ik wil allereerst de mening horen van iemand die deze serie niet om bepaalde reden afkraakt.
    Nu is hij misschien af en toe over enthousiast maar als jij iets wilt vragen, en je hebt de keuze uit een persoon die het niks vind, of iemand die het geweldig vind, aan wie vraag jij het dan? Ongeacht wat de vraag is.

    Je vraagt nooit aan iemand die negatief is anders kun je net zo goed zelf denken.of gewoo boeit doenZ want als je iets vraagt wil je ook de positieve kanten horen. Als je enkel de mij kanten hoort ga je datgene waar je heen vraagt niet kopen, doen, ondernemen of wat de vraag ook was.


    Maar daarom dat ik ook blij ben met alle andere reacties.
    Ik lees ook reviews voor ik aankoop hoor. Maar de mening van haters en van lovers is ook belangrijk.

    Daarbij was het eens keer tijd dat hier meningen soms gehoord worden en niet standaard afgeschreven. Ook als die mening overmatig positief is.

    Maar ik neem jou mening over goed mee met die van hem hoor. Dankzij alle reacties en een aantal review. Heb ik steeds beter een beeld over deze game.
    En dat is waar het mij om ging. Volledigheid. Dus ook de mening van een super trouwe fan.
    En ook de mening van mensen die AC al afkeuren omdat er Ubisoft voor staat

    Totaal plaatje, enkel dat is objectief. En dan nog is mijn mening vaak vrij losstaand.

    Dus ik denk er nog even goed over na

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 4 augustus 2022 07:43
    @watashi wa maurice desu.
    Nu is hij misschien af en toe over enthousiast maar als jij iets wilt vragen, en je hebt de keuze uit een persoon die het niks vind, of iemand die het geweldig vind, aan wie vraag jij het dan? Ongeacht wat de vraag is.
    Dan vraag ik het aan iemand die objectief kan zijn. Coola zijn mening over AC is net zo weinig waard als iemand die de serie haat. Overigens denk ik dat nagenoeg iedereen hier een objectieve mening over de game kan geven, mijzelf inclusief. AC Odyssey staat in mijn top 10 van leukste/beste games en ik keek daarom ook uit naar AC Valhalla. Dat werd helaas de teleurstelling van het jaar want werkelijk alles aan die game is middelmatig.

    Ik weet overigens niet of je een Playstation hebt maar Valhalla zit nu bij PS+ Extra, misschien het overwegen waard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 3 augustus 2022 22:21
    @watashi wa maurice desu.

    Een eer dat je naar mijn mening over Assassin's Creed vraagt. Maar serieus ik heb nu een objectieve mening gegeven over de game.

    Maar nogmaals als je GoT uit heb kunnen spelen dan moet valhalla totaal geen probleem zijn.

    Nu word ik overigens altijd beticht van meningen als feit neer zetten. Zeggen "de game mag niet eens in de schaduw staan van Red Dead Redemption 2 en The Witcher 3." Is ook een mening als feit neer zetten. Want een feit is het gewoon weg niet.