Nieuws
The Elder Scrolls 6

The Elder Scrolls 6 is mogelijk nog maar in pre-productie

Aldus een inmiddels offline gehaald profiel van een nieuwe werknemer

Geschreven door Michel Musters op
The Elder Scrolls 6 zou mogelijk nog maar in pre-productie zijn.

Dat valt te herleiden uit een inmiddels offline gehaald LinkedIn-profiel van een nieuwe werknemer bij Bethesda. De werknemer in kwestie zou op haar LinkedIn-profiel hebben geschreven dat ze deze maand bij het bedrijf aan de slag is gegaan en dat het bedrijf bezig is met de pre-productie van The Elder Scrolls 6. Inmiddels is het profiel offline gehaald.

De informatie is niet bevestigd of ontkend door Bethesda. Fans speculeren nu dat The Elder Scrolls 6 pas volledig in ontwikkeling gaat wanneer het andere project van Bethesda Game Studios, Starfield, later dit jaar is uitgekomen. Hoe dan ook is niet bekend wanneer The Elder Scrolls 6 moet verschijnen. De game werd tijdens E3 2018 aangekondigd middels een teaser.

Dit artikel delen:

Lees meer

PlatinumGames-spel Sol Cresta komt in februari uit Nieuwe mobiele game van Bassie & Adriaan uitgebracht
9

Reacties op: The Elder Scrolls 6 is mogelijk nog maar in pre-productie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • gimbal2

    • 24 januari 2022 11:39
    Het is niet alsof dat nooit geroepen is door Hodd Toward, overigens. Geen idee wat ze met TES 6 van plan zijn maar ze blijven zo lang mogelijk in de ontwerp fase zitten.

    Wellicht is het een tactiek om de pijlen op Starfield te houden. TES 6 zal alles overschaduwen, niet echt slim om daar nieuws over vrij te geven als je een nieuwe IP probeert te verkopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RikkieDee

    • 24 januari 2022 14:59
    @gimbal2 goed punt. Laten we hopen dat ze er stiekem achter de schermen toch al een eind mee op weg zijn. En vooral hopen dat het ver van TES: Online weg blijft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    COSMIC_TSAR

    • 24 januari 2022 12:46
    Misschien een idee voor een achtergrondartikel: de verschillende fasen van ontwikkeling en wat erin gebeurt. Weet niet of de kennis aanwezig is op de redactie (of hier in de community), maar anders eens kijken of iemand van bijvoorbeeld Guerilla dit een beetje kan toelichten.

    Volgens mij gebeurt er in pre-productie meer dan je denkt. Daarnaast is het niet alsof ze nu met een lullig projectje bezig zijn waar niks vanaf hangt. Nogal belangrijke titel, dat Starfield. Logisch dat daar de meeste mankracht op zit, toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MonsterCrab

    • 24 januari 2022 13:58
    @COSMIC_TSAR Goed idee! Moeten we inderdaad wel wat kennis vergaren en het verschilt ook ongetwijfeld van studio tot studio, maar het lijkt me zeker interessant om daar dieper in te gaan duiken. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 24 januari 2022 14:11
    @COSMIC_TSAR Ik doe toch wel even een aanname dat ze momenteel dedicated teams hebben voor Starfield, TES 6 en en een onaangekondigde Fallout game, met name software engineers. Het is niet meer Bethesda pre-Microsoft waar ze alles lekker op het eigen gemakkie deden en dingen tegen de muur gooide om te zien wat er zou blijven plakken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 24 januari 2022 18:47
    @COSMIC_TSAR
    De meeste in de industrie gebruiken, in grote lijnen, deze vier fasen:
    1. Concept (prototypes, ideeen en mogelijkheden verzamelen)
    2. Pre-productie (alle technologie verzamelen, prototypes maken, planningsfase)
    3. Productie (game maken…)
    3.5 Testfase/afrondingsfase (marketingplan uitvoeren, game netjes maken voor release, etc.)
    4. Post-productie (het in leven houden van de verkoop van de game)

    Soms worden concept en pre-productie onder eenzelfde koepel genoemd. Echter zijn dit twee verschillende fases.
    Dit is dan iets wat ik in mijn halfjaartje BUAS geleerd heb, lol.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    COSMIC_TSAR

    • 24 januari 2022 19:10
    @Ardyn
    Thanks, klinkt aannemelijk. En zoals er al wordt aangegeven zal het ook zeker verschillen per studio.

    Maar een artikel waarin een developer van een AAA productie (Guerilla het makkelijkste voorbeeld voor ons natuurlijk) dit toelicht lijkt me erg tof om eens te lezen. En bijvoorbeeld de verhouding van de verschillende fases bij grote games als dit.

    Dat geeft wat meer context aan dit soort nieuwsberichten. Nu vrij voorbarig en inhoudsloos om verontwaardigd te melden dat het "nog maar" pre-productie is zonder eigenlijk te weten wat dit inhoudt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 24 januari 2022 13:33
    Todd howard is nog lang niet klaar met versie zoveel van skyrim te slijten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 24 januari 2022 18:49
    Dat is vrij logisch, aangezien Starfield nu pas in de afrondingsfase terecht komt. Dan zou TES6 pas vanaf volgend jaar ergens in productie treden. Pre-productie is meer dan enkel papierwerk trouwens. Bethesda onderhoudt ook een in-house engine, voor iets als TES6 willen zij ook de geschiedenis induiken ter inspiratie, etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.