Nieuws
Duke Nukem Forever

The Darkness en Duke Nukem Forever nu speelbaar op Xbox One

Nieuwe backwards compatible games

Geschreven door Michel Musters op
Duke Nukem Forever, The Darkness en Xcom Declassified zijn nu speelbaar op Xbox One via backwards compatibility.

Eigenaren van de Xbox 360-versies van de games kunnen de disk van deze spellen nu in de Xbox One steken en spelen, of het spel opnieuw downloaden. Mensen die de games nog niet eerder hebben gekocht, kunnen dat doen via de Xbox Live Store.

The Darkness is ontwikkeld door Starbreeze Studios en gebaseerd op de gelijknamige comics. Spelers krijgen als maffioso Jackie Estacado speciale krachten. Duke Nukem Forever werd in 1997 al aangekondigd, maar kwam uiteindelijk pas vijftien jaar later uit. De kritieken waren niet mals. Xcom Declassified tenslotte is redelijk uniek in de franchise: in plaats van de tactische, isometrische gameplay van de andere games, is dit een third-person shooter.

Dit artikel delen:

Lees meer

Resident Evil 2 biedt de ideale combinatie van oude en nieuwe elementen Dobbelstenen lijken te hinten naar Crash Team Racing-remake
8

Reacties op: The Darkness en Duke Nukem Forever nu speelbaar op Xbox One

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 5 december 2018 10:32
    Waar blijven de OG Xbox games? Ik wacht met smart tot Ralli Sport challenge 2 backward compatibel wordt!! en Gun Valkyre.. Outrun c2c.. maar ontopic.. The Darkness is geweldig. zo ff erop zetten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 5 december 2018 12:14
    @casualkiller the darkness is inderdaad een topper. Deel 2 vind ik ook heel leuk. Hopelijk komt er ooit nog een derde deel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 5 december 2018 13:14
    @obi-twan kenobi

    2e deel was goed, maar kon toch echt niet tippen aan het eerste deel.
    Was toen ook zwaar teleurgesteld toen ik de trailers zag toen deel 2 uitkwam, hou niet van Cell Shading techniek over het algemeen.

    Heel de vibe was verdwenen waar het eerste deel zo goed in was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 5 december 2018 13:52
    @spreadthehate ik vind deel 2 persoonlijk het leukst. De gameplay is daar een stuk soepeler. Cell shaded graphics vind ik wel passen, omdat het gebaseerd is op een stripboekenreeks. Wat gaaf was gedaan is dat de collectibles verwezen naar achtergrondinformatie uit de strips.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 5 december 2018 14:30
    @obi-twan kenobi

    Ik vond hem ook niet slecht, beetje aan de korte kant dat wel.

    Maar heel het sfeertje in het eerste deel was echt geweldig, lekker dat grauwe maffia toontje. Mooie muziek in het metrostation dat soort dingetjes allemaal. De interactie met mensen etc. Dat was voor mijn gevoel compleet verdwenen in deel 2.

    En de sountrack van het eerste deel op het einde perfect.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • maartencartman

    • 5 december 2018 21:48
    @obi-twan kenobi Deel 1 was echt geweldig. Kocht ik icm mijn PS3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 5 december 2018 17:27
    Dat eerste deel was prachtig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 6 december 2018 00:41
    Dat deel wat Starbreeze gemaakt heeft was erg sterk. Redelijk pittig en verwarrend soms, maar de sfeer en ook bijvoorbeeld Faith no More's Mike Patton als the Darkness brachten het naar een hoger plan. Deel twee had eigenlijk betere gameplay, maar was wel een stuk makkelijker en minder duister.