Ontwikkelaar Day For Night Games vroeg 550.000 dollar, en haalde iets meer dan 216.500 dollar op van zo'n zesduizend backers. Zoals gebruikelijk is bij Kickstarter, wordt er geen geld afgeschreven van de rekening van backers, aangezien het project zijn doel niet behaald heeft.
De ontwikkelaar Day For Night Games kijkt naar andere opties om de ontwikkeling van The Black Glove te financieren. "We gaan in gesprek met de uitgevers die de afgelopen weken contact met ons hebben opgenomen", meldt de ontwikkelaar op Kickstarter. "Zoals jullie weten hebben we de ontwikkeling van The Black Glove helemaal uit eigen zak gefinancierd terwijl we ook bezig waren met freelance klussen. We hebben geen investeerders of een uitgever."
The Black Glove zou een spel worden met een eerstepersoonsperspectief, en speelde zich af in een theater. Spelers konden het verleden van een artiest, filmmaker en muzikale act veranderen om zo het heden te beïnvloeden. Het doel was om de maker van de act, de criticus en het publiek tevreden te houden.
Reacties op: The Black Glove mist Kickstarterdoel
Baukereg
geert1
Gebruikers die een tegenvallend project hebben gebacked worden terughoudender, maar dat is alleen maar goed. Het begin was te naïef; mensen backten games inderdaad alsof ze een pre-order plaatsten. Anderen doen dat nog steeds, maar dat is niet het probleem van Kickstarter. Alles wordt zeer duidelijk uitgelegd en wie verder kijkt dan z'n neus lang is, kan de scams en de lage-kwaliteit-projecten gemakkelijk herkennen. Het hebben van realistische verwachtingen is iets wat het publiek zelf zal moeten doen.
Ook zijn er naar mijn mening nog steeds geen echt grote partijen die misbruik maken van Kickstarter. Vaak zijn het wel ex-medewerkers van grote studio's, maar dat is toch heel iets anders. Het is logisch dat bekende namen en hoge productiewaarden meer aandacht opleveren; de meer ervaren studio's komen gewoon met betere games, betere campagnes en meer marketing. Als er een kleine titel of ontwikkelaar ondersneeuwt en weinig aandacht krijgt, dan komt dat meestal gewoon omdat de game, de campagne of de marketing niet goed genoeg is opgezet.
The Black Glove heeft genoeg aandacht gehad op gamingsites wereldwijd, maar het sprak mensen blijkbaar gewoon niet echt aan. En ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Persoonlijk vond ik het concept ook niet geweldig, en heb dus niet gebacked. Het ongeveer tegelijk gestarte The Flame in the Flood heeft wel ruim z'n doel behaald, en ik denk dat het dus vooral een kwestie is dat bepaalde games gewoon meer aanspreken dan andere. Dat heel veel projecten het niet halen is alleen maar goed volgens mij; het kaf wordt van het koren gescheiden.
LeFox
Baukereg
Svarog
Zolang je maar een realistische goal opzet… geen half miljoen…