'The Axis Unseen is mogelijk dankzij Unreal Engine 5'

'The Axis Unseen is mogelijk dankzij Unreal Engine 5'

Ontwikkelaar Nate Purkeypile laat weten dat zijn aankomende game The Axis Unseen alleen mogelijk is door moderne technologie, waaronder Unreal Engine 5.

Purkeypile heeft voorheen bij Bethesda aan games al Fallout 3 en Skyrim gewerkt. Hij werkt nu in zijn eentje aan The Axis Unseen voor pc. In een Twitter-thread legt hij uit waarom dat een optie is.

"De beschikbare tools zijn dramatisch verbeterd de afgelopen jaren. Tien jaar geleden zou ik nooit denken dat het een goed idee zou zijn om in mijn eentje een openwereldgame te maken. Nu zijn er dingen als Unreal Engine 5, Houdine, VR sculpting, Megascans en allerlei andere tools."

Hij vervolgt: "Ik wil ook iets doen dat mijn eigen visie is, niet die van iemand anders. Dus maak ik The Axis Unseen in mijn eentje. In de game jaag je op monsters uit folklore en het heeft een metalsoundtrack. Dit is de game die ik wil maken, niet de game die ik van iemand moet maken. Hopelijk vinden anderen het ook interessant." De horrorgame is hier op Steam te vinden. Een releasedatum is er nog niet.

De Unreal Engine 5 werd eerder dit jaar officieel uitgebracht. Verschillende ontwikkelaars hebben al aangegeven hun aankomende games met de engine te maken. Zo werkt CD Projekt Red aan een nieuwe The Witcher-game met Unreal Engine 5.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Dat is het mooie aan oa de UnrealEngine, de tools zijn geweldig, maar ook de beschikbaarheid van heel veel kwaliteit content. Het wordt (weer) steeds makkelijker om met een klein team, of zelfs in je uppie een heel spel in elkaar te draaien.

0

Aanbevolen voor jou