Nieuws
The Ascent

Patch voor The Ascent moet prestaties verbeteren

Ook worden de laadtijden ingekort

Geschreven door Michel Musters op
Vlak voor het weekend is er een patch voor The Ascent uitgekomen waarmee de game beter moet presteren.

De patch is al uit op Steam en kan ergens binnenkort ook op de Windows Store en Xbox-consoles verschijnen. Met de patch moet de game - zeker op Windows Store - beter draaien. Die versie heeft veel last van framerateproblemen.

Ook worden door de patch zowel DirectX 11 als 12 ondersteund in de Windows Store-versie - voorheen werd alleen DX12 ondersteund. Op zowel pc als Xbox worden de laadtijden ook ingekort. Verder worden er diverse crashes en bugs weggewerkt. Een compleet overzicht over de inhoud van de patch kun je hier vinden.

The Ascent verscheen op 29 juli voor pc, Xbox One en Xbox Series X en S en staat ook op Game Pass. Het is een twin-stick shooter-rpg, waarin spelers moeten zien te overleven op de vliegende metropool Veles. Daar maken bedrijven zoals The Ascent Group de dienst uit, totdat een ramp plaatsvindt en spelers moeten vechten tegen vijandelijke bedrijven. De game is met maximaal vier spelers in co-op speelbaar en berust op dekking zoeken en positionering. Ook is het mogelijk om implantaten aan te schaffen voor nieuwe vaardigheden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Controllerondersteuning voor klassieke Konami-games op GOG Naughty Dog zoekt werknemers voor standalone multiplayerproject
25

Reacties op: Patch voor The Ascent moet prestaties verbeteren

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    DarkraverX

    • 30 augustus 2021 10:37
    Dit is een geweldige game, veel plezier aan gehad op de Series X.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 augustus 2021 13:23
    @DarkraverX speel hem helemaal co-up met een maatje van dus we moeten net samen kunnen, maar inderdaad heerlijke game en vooral prachtig laast paar keer de firs person view bekeken op youtuben dan zie je pas de details.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 30 augustus 2021 13:59
    @hulstpower Er zit heel veel detail in deze game.

    Geweldige exclusieve game voor de Xbox en ja hij is er ook op de PC maar toch vind ik het een exclusieve game. :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 augustus 2021 14:43
    @DarkraverX als het neit op ps of nintend komt vind ik het een ex, kan een time ex zijn maar het is ex. Want alles komt op pc en xbox uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 31 augustus 2021 05:26
    @hulstpower
    Nou Ehm nee. Je speelt geen Mario op de pc en ook niet The Last Of Us. Dit is gewoon een multiplatform game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 31 augustus 2021 07:52
    @rreloaderr dan heeft xbox dus geen ex games meer want alles van hun komt op de pc uit, pc en xbox is voor xbox games het zelfde. En dit is een xbox/pc ex.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 31 augustus 2021 16:31
    @hulstpower Voor mij is het een exclusieve game :P

    Ook Sony games komen naar de PC, echter ook die vind ik nog steeds exclusief.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 31 augustus 2021 17:10
    @DarkraverX hoop vanavond of van de week weer even met maatje van me aan de slag te kunnen met de game, speel wel heel veel psychonauts 2 heerlijke game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 31 augustus 2021 21:44
    @hulstpower Ik was er van de week aan begonnen en zeer leuke game, ga er binnenkort mee verder maar moet eerst nog Ratchet uitspelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 1 september 2021 05:34
    @DarkraverX ook een leuke game, jammer dat ie vrij kort is en snel platinum is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 1 september 2021 10:42
    @hulstpower Ratchet kort?, zit er nu toch al zeker 15 uur in denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 1 september 2021 13:54
    @DarkraverX Ik had hem met 12 uur platinum, vind ik voor zo game kort.
    En vooral dat er daarna geen replay value meer echt in zit gelukkig speelt me zoon hem nog.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 1 september 2021 16:43
    @hulstpower Ik ben wel blij met de game tijd, zo krijg ik de kans wat meer games uit te spelen. :D

    Moet er wel bij zeggen dat deze Ratchet verdomd goed is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 1 september 2021 17:40
    @DarkraverX vond ze altijd wel goed, speelde laast nog een oude via psnow van ps3 tijd en veel van de core gameplay zit er al jaren in en hebben ze met de jaren steeds beter gemaakt. Maar ik vind de ratched games de Mario's van Sony zeg maar alleen wat korter en meer verhaal gedreven. Alleen was ik met deze wel het snelst klaar kwa alles halen en ontdekken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 1 september 2021 19:33
    @hulstpower

    Ratchet & Clank PS4 was niet al te best vond ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 1 september 2021 21:12
    @DarkraverX heb ik me ook mee vermaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 2 september 2021 00:04
    @hulstpower

    Ik heb in ieder geval zojuist klokslag 12 uur Ratchet PS5 uitgespeeld, toppertje 1e klas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 september 2021 07:30
    @DarkraverX Ja zeker een toppertje is het, pixar kwaliteit en heerlijk verhaal. Hoop dat sony snel komt horizon want speel nu helaas weinig op me ps5

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pinopokie

    • 30 augustus 2021 14:20
    Ik heb deze game gekocht, gespeeld met 2 maten en gelijk weer gerefund.
    Ik vond het een zware tegenvaller zeg. Misschien istie anders op de PC?
    Ik heb hem met controllers gespeeld, maar vond het erg slecht werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 30 augustus 2021 14:44
    @Pinopokie geen last van gehad, maar je moet wel met beide pookjes spelen en ook ga je veel beter schieten als skill upgrade in begin schiet je personage gewoon minder.