Tester beweert oorzaak serverproblemen Anthem gevonden te hebben

Tester beweert oorzaak serverproblemen Anthem gevonden te hebben

Een gametester en ResetEra-gebruiker beweert de oorzaak gevonden te hebben voor de serverproblemen rondom de VIP-demo van Anthem die afgelopen weekend plaatsvond.

Volgens de tester, die zich op ResetEra 'Gossi' noemt, werden de serverproblemen bij de demo van Anthem veroorzaakt door het constant proberen te verbinden met de server indien dit niet lukte. Wanneer spelers er niet in slaagde om via internet verbonden te raken met de server, werd er continu een nieuwe poging gedaan om deze verbinding alsnog te bewerkstelligen.

Volgens Gossi had deze constante cyclus tot gevolg dat de game geplaagd werd door een zelf gecreëerde DDoS-aanval. Deze aanval was nadelig voor de servers van zowel Anthem als voor andere games van EA. Indien dit het geval was, heeft het de potentie om een groot probleem te vormen voor een game als Anthem waarbij een stabiele internetverbinding een vereiste is.

Anthem

Ondanks dat de aanname van Gossi niet geverifieerd kan worden, heeft de gebruiker aangegeven dat hij een gelijksoortige methode heeft gebruikt om te achterhalen dat No Man's Sky destijds geen echte multiplayer-modus bevatte. Dit probleem werd later opgelost met de Atlas Rising-update.

Eerder gaf BioWare aan een moeizame start te ervaren met de VIP-demo van Anthem waarin veel spelers klaagden over problemen, zoals oneindige laadschermen en rubber-banding. Ondertussen heeft de ontwikkelaar aangegeven extra testen uit te gaan voeren om er zeker van te zijn dat de servers bij de volgende demo naar behoren gaan functioneren. Hiermee is het echter nog niet uitgesloten dat er alsnog problemen kunnen voorkomen wanneer de demo gespeeld wordt.

Anthem lanceert op 22 februari op pc, Xbox One en PlayStation 4.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

"een gelijksoortige methode heeft gebruikt om te achterhalen dat No Man's Sky destijds geen echte multiplayer-modus bevatte" Netwerk verkeer monitoren/sniffen met behulp van bestaande tooling?

0
test

@gimbal2 Lijkt me ook idd. Sniffen is alleen steeds moeilijker door encryptie.

0
test

de zooi moet toch getest worden of niet dan?

0
test

@Bevers dan hadden ze het geen demo moeten noemen maar een beta.

0

Aanbevolen voor jou