Nieuws
Anthem

Tester beweert oorzaak serverproblemen Anthem gevonden te hebben

Anthem kampte met een zelfgemaakte DDoS-aanval

Geschreven door Rick Bloemzaad op
Een gametester en ResetEra-gebruiker beweert de oorzaak gevonden te hebben voor de serverproblemen rondom de VIP-demo van Anthem die afgelopen weekend plaatsvond.

Volgens de tester, die zich op ResetEra 'Gossi' noemt, werden de serverproblemen bij de demo van Anthem veroorzaakt door het constant proberen te verbinden met de server indien dit niet lukte. Wanneer spelers er niet in slaagde om via internet verbonden te raken met de server, werd er continu een nieuwe poging gedaan om deze verbinding alsnog te bewerkstelligen.

Volgens Gossi had deze constante cyclus tot gevolg dat de game geplaagd werd door een zelf gecreëerde DDoS-aanval. Deze aanval was nadelig voor de servers van zowel Anthem als voor andere games van EA. Indien dit het geval was, heeft het de potentie om een groot probleem te vormen voor een game als Anthem waarbij een stabiele internetverbinding een vereiste is.

Anthem

Ondanks dat de aanname van Gossi niet geverifieerd kan worden, heeft de gebruiker aangegeven dat hij een gelijksoortige methode heeft gebruikt om te achterhalen dat No Man's Sky destijds geen echte multiplayer-modus bevatte. Dit probleem werd later opgelost met de Atlas Rising-update.

Eerder gaf BioWare aan een moeizame start te ervaren met de VIP-demo van Anthem waarin veel spelers klaagden over problemen, zoals oneindige laadschermen en rubber-banding. Ondertussen heeft de ontwikkelaar aangegeven extra testen uit te gaan voeren om er zeker van te zijn dat de servers bij de volgende demo naar behoren gaan functioneren. Hiermee is het echter nog niet uitgesloten dat er alsnog problemen kunnen voorkomen wanneer de demo gespeeld wordt.

Anthem lanceert op 22 februari op pc, Xbox One en PlayStation 4.

Dit artikel delen:

Lees meer

Interesse voor Switch groeit bij ontwikkelaars Boom Boom komt in februari naar Mario Tennis Aces
4

Reacties op: Tester beweert oorzaak serverproblemen Anthem gevonden te hebben

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • gimbal2

    • 30 januari 2019 15:37
    "een gelijksoortige methode heeft gebruikt om te achterhalen dat No Man's Sky destijds geen echte multiplayer-modus bevatte"

    Netwerk verkeer monitoren/sniffen met behulp van bestaande tooling?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 31 januari 2019 13:32
    @gimbal2 Lijkt me ook idd. Sniffen is alleen steeds moeilijker door encryptie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bevers

    • 30 januari 2019 20:36
    de zooi moet toch getest worden of niet dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geeMc

    • 30 januari 2019 23:38
    @Bevers dan hadden ze het geen demo moeten noemen maar een beta.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.