Nieuws
Tesla

Tesla blokkeert binnenkort het spelen van games in rijdende auto's

Games enkel functioneel als het voertuig stilstaat

Geschreven door Jacco Peek op
Het is als passagier binnenkort niet meer mogelijk om games te spelen in een Tesla terwijl de auto rijdt. Dat kondigt het bedrijf aan.

De wijziging wordt doorgevoerd na een onderzoek van de Amerikaanse National Traffic Safety Administration, dat concludeert dat het risico op een ongeluk door afleiding te groot is. Daarmee moet de zogenaamde Passenger Play-optie worden verwijderd middels een update.

Het is onduidelijk of de maatregel ook geldt voor Tesla's buiten de Verenigde Staten.

Dit artikel delen:

Lees meer

Hoogtepunten: Breath of The Wild 2 & Assassin's Creed-concerten Pokémon Brilliant Diamond en Shining Pearl-soundtrack uitgebracht
12

Reacties op: Tesla blokkeert binnenkort het spelen van games in rijdende auto's

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    mole28

    • 24 december 2021 16:13
    goh, komen ze ook snel achter…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chefry

    • 24 december 2021 16:14
    Terecht. Achter het stuur moet je op de weg letten en niet iets anders doen. Gamen doe je maar thuis of als je bijrijder bent

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • jsk

    • 24 december 2021 21:59
    @chefry ik weet niet of het artikel gelezen hebt, maar het gaat specifiek over de bijrijder.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chefry

    • 7 januari 2022 05:48
    @jsk
    Ik lees ook iets over de bestuurder die kan gamen tijdens het rijden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 24 december 2021 16:25
    Het trieste is natuurlijk dat dit uberhaubt nodig is, omdat mensen blijkbaar niet zelf het verstand hebben om onder t rijden niet een 2e bezigheid te gaan doen.
    Maar ja ik zie ook nog dagelijks mensen achter t stuur met een telefoon tegen hun oor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chefry

    • 24 december 2021 17:02
    @Messtranor
    Wat dacht je van onze tweewieler gebruikers? Bijna altijd met een telefoon in de hand

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 24 december 2021 20:14
    @chefry ja, ook idioten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 25 december 2021 01:13
    @chefry Vind ik minder erg omdat die het vooral zelf voelen als ze ergens tegenop knallen. Bij auto’s hebben vaak alle betrokkenen enige vorm van schade

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Blackdevil NL

    • 25 december 2021 07:04
    @melody vind ik minder erg ! ?
    Een fietser is minder beschermd en kan dodelijker aflopen dan iemand in een auto. Maar ik vind dat mobieltjes in het verkeer ook niet kan, let op de weg en je mede weggebruikers

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 25 december 2021 08:06
    @melody wat dacht je van het trauma wat je een ander bezorgd als je door niet opletten voor een auto fietst.
    Er zijn zat manieren te bedenken hoe je ook op de fiets een hoop schade kan veroorzaken.
    Als je deelneemt aan t verkeer, op wat voor manier dan ook, dan hou je daar je aandacht bij, punt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 25 december 2021 14:56
    @Messtranor Laat ik mijn post wat toelichten, want ik heb het gevoel dat je deze negatiever opvat dan het bedoeld is. Ik ben ook tegen enige vorm van afleiding in het verkeer waaronder mobieltjes of verdovende middelen, of je nou op een fiets of auto zit of voetganger bent. Er zijn zowel regels als adviezen hiervoor vanuit de overheid, maar er kan niet overal altijd gecontroleerd worden, daarom heeft iedereen zelf ook verantwoordelijkheid.
    Maar ik vind het erger dat de mensen die de adviezen negeren schade aan anderen berokkenen dan dat ze het zelf ondergaan, onafhankelijk van de hoeveelheid schade. En die schade voor anderen is nou eenmaal meer bij een groot voertuig ten opzicht van een kwetsbare fiets. Uiteraard zal het geestelijk zwaar zijn voor de automobilist die de fietser aanrijdt, maar het is te hopen dat diegene er in kan berusten dat de fietser niet oplette. En ja de fietsers hebben meer risico op ernstige schade, maar veel ongelukken met tweewielers lopen ook met licht letsel af en vooral daarvan is te hopen dat ze hun les leren en doorgeven aan anderen.
    Motorrijders zijn qua risico weer een klasse apart maar die zie ik ook zelden met telefoons klooien. Een foutje op hogere snelheid is al snel fataal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 26 december 2021 14:22
    @melody Zo werkt het dus niet. "je er in berusten dat de fietser niet oplette" je rijd iemand dood, wat de oorzaak ook is.
    Nogmaals, als deelnemer aan t verkeer moet je niet met wat anders bezig zijn. Ik ga zelfs nog wel verder dan fietsers. Zelfs lopend in een verkeers situatie moet je niet met je telefoon bezig zijn.
    De gedachte aan alleen je eigen letsel vind ik een zeer egoistische manier van denken.