Nieuws
epic games

Teruggavebeleid Epic Games Store nu vergelijkbaar met Steam

Twee weken om geld terug te vragen

Geschreven door Michel Musters op
Het teruggavebeleid op de Epic Games Store is vorige week aangepast om te kunnen concurreren met Steam.

Spelers die om wat voor reden dan ook niet tevreden zijn met een aankoop op de Epic Games Store, hebben veertien dagen de tijd om hun geld terug te krijgen. Men moet dan wel minder dan twee uur het spel hebben gespeeld.

Om het geld terug te krijgen moet men contact opnemen met de spelerssupport. In de tussentijd werkt Epic aan een manier om dit proces te automatiseren.

Epic probeert op deze en andere manieren te concurreren met Steam. Zo geeft het bedrijf elke twee weken een nieuwe gratis game weg via de service. Games als Subnautica en Super Meat Boy hebben de revue al gepasseerd. Ook probeert het bedrijf pc-versies van games exclusief via de service aan te bieden. Zo zal The Division 2, buiten Ubisoft's eigen uPlay, alleen op de Epic Games Store beschikbaar zijn.

Dit artikel delen:

Lees meer

Eerste gameplay-beelden Mortal Kombat 11 worden deze week onthuld Meer dan een miljoen mensen spelen de Resident Evil 2 Remake-demo
9

Reacties op: Teruggavebeleid Epic Games Store nu vergelijkbaar met Steam

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Shinjite

    • 14 januari 2019 08:58
    Lijkt wel of steam hun policy een ongeschreven regel is geworden.

    Prima dat ze het over hebben genomen. Moet ook gewoon kunnen als het product niet werkt of jij als klant niet tevreden bent met het product.

    Wel vreemd dat ze in het begin zo moeilijk deden ermee maar wel goed dat ze het zo snel oppakken. Daar kan steam wat van leren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Markus88

    • 14 januari 2019 09:02
    het is dat als ik de epic launcher gebruikt om de paar uur een melding krijg dat iemand mij probeert te hacken en om de paar dagen mijn naam en email gewoon veranderd zijn door een hacker. ik gebruik ook nog eens de 2 stap inlog/verificatie manier. dat is mij iets te eng dus ik ga er geen gebruik van maken tenzij Epic flink hun beveiliging opschroeft!

    ik had anders zeker wel de games en epic store geprobeerd want het ziet er allemaal wel erg nice uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 14 januari 2019 11:52
    Dat iemand deze chinese spyware nog gebruikt ook.. (en ze zijn daar heel duidelijk ook over hoor in hun TOS , alle data over jou wordt doorgesluisd naar hun moederbedrijf van Epic… Tencent.. je weet wel , dat chinese bedrijf dat "helpt" hun eigen burgers te monitoren op online gaming in china … :| )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sisko

    • 14 januari 2019 12:13
    @casualkiller Je gebruikt ook geen facebook, whatsapp, telegram,instagram,google etc. neem ik dan aan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 14 januari 2019 14:43
    @Sisko Nope. ik zit alleen op gamer.nl

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 14 januari 2019 15:06
    @casualkiller Je hebt ook geen PSN, Xbox Live, Nintendo of steam account?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • DarkRuleR

    • 14 januari 2019 15:35
    @casualkiller De reactie van Tim Sweeney:
    “Epic does not share user data with Tencent or any other company,” he said. “We don’t share it, sell it, or broker access to it for advertising like so many other companies do. I’m the founder and controlling shareholder of Epic and would never allow this to happen.”

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 14 januari 2019 21:45
    @DarkRuleR Diezelfde man die microsoft beschuldigde van een gesloten eco-systeem met exclusives op UWP/windows store en nu 'exclusives' heeft op zijn Epic Store ? Ja ik vertrouw hem direct ;) ze sharen het niet zegt hij,maar ze collecten het wel :) where have i heard that before…

    En natuurlijk gaat iedereen je direct voor hypocriet uitmaken, want je gebruikt wel/niet facebook psn or whatever.. we leven nou eenmaal in een maatschappij waar dit allemaal gedwongen wordt, want anders mis ik kattenplaatjes op fb, of kan ik niet online mijn vrienden teabaggen in een potje multiplayer… maar ohwee als je er iets over zegt, dan staan er meteen 10 klaar om Epic te verdedigen in plaats van zich uit te spreken over privacy misbruik

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 15 januari 2019 08:40
    @casualkiller Die tweede alinea, je kan ook zwaar overdrijven..