Michelos wist wat nieuws te vinden op deze warme en slome dag, zo ontdekte deze nieuwsjager dat Jedi KnightII.net een preview heeft gemaakt van Soldier of Fortune 2. Zo zal SoF2 meer gericht zijn op realisme dan op simpele "ik schiet je knie er af en daarna je hoofd" actie. Ook zullen de wapens geografisch verantwoord zijn, verwacht dus geen terroristen uit het Midden Oosten met Amerikaanse wapens.Graphically, Soldier of Fortune II is intensified. SOF used a modified Quake 2 engine, while the sequel uses the powerful Quake III Team Arena engine. Raven is also implementing ROAM technology for Quake III Team Arena to add gigantic outdoor environments. Literally miles of terrain are now fully explorable. The level of detail is incredible; in fact, the graphics are so good that individual blades of grass blow in the wind. Characters even have eyes that move realistically in their sockets. Snow, rain, and wind will effect the environment and play apart in specific missions. Geografisch verantwoorde wapens dragen wel bij aan het realisme van een spel. Bijvoorbeeld Operation Flashpoint, dat zou een stuk minder "echt" aanvoelen als iedereen met Uzi's en Mac-10's zou rondlopen. Gelukkig is dat niet het geval met Soldier of Fortune 2.