Nieuws
Telltale the walking dead

'Telltale stapt over naar Unity-engine voor nieuwe games'

Telltale Tool zou op zijn retour zijn

Geschreven door Michel Musters op
Telltale Games zou zijn eigen engine vervangen voor Unity voor de games die na het laatste seizoen van The Walking Dead uitkomen.
Dat claimt Variety te hebben gehoord: "Verschillende bronnen hebben aan Variety gemeld dat de dagen geteld zijn voor Telltale Tool, de in-house game engine van het bedrijf. De studio gaat Unity gebruiken voor zijn projecten en het laatste seizoen van The Walking Dead is de laatste Telltale-game die op de oude engine loopt."


In de rest van het artikel wordt dieper ingegaan op de deal tussen Telltale en Netflix, die tijdens E3 werd aangekondigd. Telltale werkt aan een gamereeks rondom de Netflix-serie Stranger Things, en maakt ook een aangepaste versie van Minecraft: Story Mode die speelbaar wordt op de streamingdienst.

Dit artikel delen:

Lees meer

The Awesome Adventures of Captain Spirit Metal Gear Rising: Revengeance door DRM niet meer speelbaar op Mac
4

Reacties op: 'Telltale stapt over naar Unity-engine voor nieuwe games'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Qinneth

    • 26 juni 2018 10:19
    Het zou een keer tijd worden, de oude engine was vijf jaar geleden al achterhaald.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 26 juni 2018 13:52
    @Qinneth if it ain't broke, don't fix it… De engine was goed (genoeg) voor de games die ze maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Qinneth

    • 26 juni 2018 23:49
    @SuperDre Dat is het nu juist, dat was het niet. De Xbox 360 versie van Telltale Games had regelmatig framedrops en laad-problemen (soms begon de game al terwijl je geen beeld had, dus je wist niet wat voor keuze je gemist had), i.v.m. de PS3 en PC versie.

    De PC versie had ook problemen (hoewel niet zo erg als de Xbox 360 versie), het maakte niet uit wat voor PC je had, 30FPS was de enige keuze en soms dipte je ook daaronder.

    Over alle varianten heen, ongeacht console was er regelmatig screen-tearing, pop-ups en wat 'hikkerige' animaties.

    De engine zelf was gewoon slecht geoptimaliseerd en kon eigenlijk de games niet aan. The Wolf Among Us was de eerste game van hun waarin dit echt duidelijk was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • melody

    • 26 juni 2018 10:55
    Ze hadden de xbox one x en ps pro nodig om spellen niet te laten laggen (vooral erg op 360 versies), dus het werd inderdaad tijd. Spellen zelf vond ik er altijd wel artistiek uit zien dus hopelijk houden ze wel een beetje de oude look.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.