Telltale-ceo Kevin Bruner noemt het een 'Super Show-format', de bedoeling is dat elke episode bestaat uit een gescripte tv-aflevering en interactieve, speelbare content. Telltale en Lionsgate gebruiken beide media om een verhaal te vertellen. Bruner benadrukt dat het geen interactieve game met een tv-serie wordt of andersom, maar dat het verhaal echt geïntegreerd is in beide onderdelen.
Bruner legt uit hoe de twee delen elkaar beïnvloeden: "Als je de speelbare content eerst speelt, past de serie zich aan je keuzes aan. Als je begint met de serie kijken, zullen een aantal elementen in het interactieve deel anders zijn dan wanneer je dat eerst gespeeld zou hebben."
Lionsgate heeft "significant geïnvesteerd" in Telltale om de serie mogelijk te maken en Lionsgate-ceo Jon Feltheimer wordt lid van Telltales bestuursraad. Lionsgate maakte eerder Orange is the New Black voor Netflix en is tevens producent van de verfilmingen van The Hunger Games.
Het is niet de eerste hybride tv-serie en game: Defiance probeerde het format al eerder uit. Deze mmo beïnvloedde het verloop van het verhaal van een gelijknamige tv-serie op SyFy.