Nieuws
Ted Lasso

Ted Lasso en AFC Richmond zitten mogelijk in Fifa 23

Krijgt de nieuwe Fifa content gebaseerd op de populaire serie?

Geschreven door Michel Musters op
De fictieve trainer Ted Lasso uit de gelijknamige serie - alsmede zijn fictieve voetbalteam AFC Richmond - zitten mogelijk in Fifa 23.

Via het officiële Twitter-account van de serie werd een foto van acteur Jason Sudeikis, die Ted Lasso speelt, geplaatst, waarin gerefereerd wordt naar games door Nintendo-mascotte Mario te noemen. 

Hoewel Fifa hierin niet wordt vermeld, reageerde het officiële Fifa-account met schuin kijkende oogjes op de tweet. Daarnaat werd voor een korte periode de fictieve voetbalpleog AFC Richmond uit de serie vermeld op de officiële Fifa-site, al is dit inmiddels weer verwijderd.

In de Apple TV-serie Ted Lasso reist het titulaire hoofdpersonage, een Amerikaanse footballtrainer, af naar Engeland om een voetbalclub te trainen. 

Fifa 23 is vanaf 30 september beschikbaar voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X en S, Google Stadia en pc. Op de Nintendo Switch verschijnt een 'Legacy Edition' met slechts minimale vernieuwingen, waaronder de vrouwenvoetbalcompetities.

Dit artikel delen:

Lees meer

'Ubisofts team in Japan overziet Assassin's Creed Red-ontwikkeling' Sony-studio XDev helpt Team Ninja met ontwikkeling Rise of the Ronin
9

Reacties op: Ted Lasso en AFC Richmond zitten mogelijk in Fifa 23

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    LarsCornelis

    • 21 september 2022 11:26
    Football is life!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Luigi1985

    • 21 september 2022 11:59
    @LarsCornelis

    Haha ik ben toevallig twee weken geleden begonnen met de serie. Geweldig!

    Bijna een reden om FIFA na drie jaar afwezigheid weer eens te kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 21 september 2022 11:31
    Erg leuke toevoeging net als de mogelijkheid om met Wrexham te spelen. Vorig jaar heb ik Richmond zelf gemaakt voor mijn carriere en zag dat heel veel mensen dat deden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 21 september 2022 11:56
    @gusanito ik heb het zelfde gedaan maar dan met ADO Den Haag is best wel leuk hoor. Moet je veel met huur spelers en jeugd werken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 21 september 2022 18:21
    @TripleR40
    Heeft ADO dat de afgelopen jaren toch niet gedaan? Of zijn al die tweede divisie Engelsen gekocht?
    Half-grapje, ik hoop dat ADO binnenkort gezond terugkomt. Die wedstrijden zijn altijd extra. (Feyenoord fan)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 21 september 2022 18:59
    @Ardyn Mee eens. Ben Ajacied, maar wedstrijden tegen ADO zijn gewoon mooi. Hoop ook op een gezonde terugkeer van de club op het hoogste niveau.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 22 september 2022 01:35
    @Ardyn ja ik geef toe dat de achterban van ADO heel veel voor de club verpest, maar een stad als Den Haag hoort toch gewoon net als Rotterdam en Amsterdam een club te hebben die in de top van de eredivisie speelt. Maar ja in tegenstelling tot Feyenoord worden er in Den Haag vreemde keuzes gemaakt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 22 september 2022 09:25
    @TripleR40
    Alsof een deel van de achterban van Feyenoord en Ajax dat niet doet…. hahahah
    En ja, Den Haag en voetbal ging wel prima… tot de Eerste Wereldoorlog. (HVV heeft rond 1900 aardig veel kampioenschappen verzameld)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gusanito

    • 21 september 2022 19:00
    @TripleR40 Ja vind ik ook. Ik vind carreer mode op zijn leukst als je laag en met weinig middelen start. Als je dan voor het eerst Europees voetbal speelt ofzo is dat zo tof om je teampie daar te zien staan.