Nieuws
Final Fantasy

Team Ninja werkt mogelijk aan actievolle Final Fantasy Origin

Game wordt waarschijnlijk op E3 aangekondigd

Geschreven door Michel Musters op
Square Enix werkt volgens nieuwe geruchten samen met Team Ninja aan een actievolle game genaamd Final Fantasy Origin.

De game zou volgens de geruchten meer weghebben van games al Nioh of Dark Souls, maar wel met verschillende moeilijkheidsgraden om het spel toegankelijker te maken voor een groter publiek. Origin zou eerst naar PlayStation 5 komen, maar later ook naar pc.

Square zou ergens deze zomer daarnaast een demo uitgeven van Final Fantasy Origin, vergelijkbaar met wat Team Ninja doet met de Nioh-games. De demo zou 'Strangers in Paradise' heten.

Afgelopen weekend gingen er al geruchten over een nieuwe Final Fantasy-game die in ontwikkeling zou zijn en op E3 voor PlayStation 5 aangekondigd zou worden. Gisteren bleek dat de E3-presentatie van Square Enix uitgelekt zou zijn en tussen insiders gedeeld werd. 

Mogelijk slaat het gerucht over Final Fantasy Origin op bovenstaande, eerdere reportages. Insider Imran Khan deelde op Fanbyte informatie over het spel. Ook VG24/7 zegt soortgelijke geruchten te hebben gehoord.

Square Enix is dit jaar aanwezig op de digitale E3, al is er nog geen officiële livestream aangekondigd.

Nioh

Dit artikel delen:

Lees meer

God of War-film staat voorlopig niet op de planning Microsoft publiceert volgende games in The Outer Worlds-franchise
9

Reacties op: Team Ninja werkt mogelijk aan actievolle Final Fantasy Origin

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    loki82

    • 25 mei 2021 09:07
    Zucht weer turn based…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 25 mei 2021 10:28
    @loki82 mag ik vragen waar je turned d based vandaan haalt. Want denk niet dat team ninja dat doet. En staat ook een souls nioh achtige game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    loki82

    • 25 mei 2021 12:57
    @hulstpower was een typefout, bedoelde juist dat ik teleurgesteld ben dat het geen turnbased is omdat ik al jaren wacht op weer een FF die turnbased is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 25 mei 2021 13:11
    @loki82 ach kan gebeuren he. Je had wel op iPhone dacht ik een game van de bedenker of zo van ff die turn-based is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    racerozzy

    • 25 mei 2021 10:56
    @loki82 Mooi man, nergens lees ik dat, maar prima ik hoop het! Hey en als je het niks vind ga je lekker CoD spelen of andere shit. Turn based ftw. Voel je vrij om het links te laten liggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    warcryptic

    • 25 mei 2021 12:22
    @loki82 voor iemand uit (19)82 is dit wel een erg kortzichtig onnagedachte opmerking zeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 25 mei 2021 11:12
    Als het turnbased is dan ga ik echt mega happy zijn. Turnbased is voor J-rpgs de beste gameplay ooit gemaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 25 mei 2021 12:35
    @coola Coola team ninja maakt dit ga er dan maar vanuit dat het niet turnbased is en een jrpg is. En zoals ze ook zeggen een soul/nioh achtige game dat moet al genoeg zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 25 mei 2021 16:02
    @coola Effe t artikel goed lezen, en je weet dat het no way turn based gaat zijn.
    Ik ben overigens ook een grotere fan van de turn based delen, maar dit is een spinoff game, en dan vind ik het prima. De main serie moet inderdaad wel weer terug naar turn based.
    Al vond ik t combat systeem in 12 ook erg fijn. Dat hing een beetje tussen real time en turn based in.