Dat melden zij in een interview met Eurogamer. "We kennen de stess die bij het ontwikkelen voor consoles komt kijken", aldus Refenes. "Als je kijkt naar (...) naar Steam en iOS en Google Play brengt, en wat je vervolgens moet doen om op één van de consoles te komen, denk je: 'Is dit mijn tijd waard? Is dit de hoofdpijn die ik ervan krijg waard?'" Daarbij levert ontwikkeling voor iOS meer geld op: "Een iPad komt uit en genereert een hoeveelheid geld die consoles normaal in een jaar verdienen."

Daarnaast is het volgens Team Meat ook duurder geworden om games te ontwikkelen voor consoles. "Het kost nul dollar om voor Steam te ontwikkelen als je een computer hebt. Als je naar PlayStation, Xbox en Nintendo kijkt, dan moet je development kits van duizend dollar kopen en betalen voor certificatie en voor het testen en lokalisatie - je moet al die dingen doen en uiteindelijk denk je: 'Ik had voor andere platforms kunnen ontwikkelen en dat was makkelijker geweest."

Einde consoletijdperk

Ook denkt de ontwikkelaar dat tablets en telefoons relevanter worden in de game-industrie. "Ik zie kleine kinderen en ze houden van Angry Birds. Ze houder ervan om op dat kleine scherm te tikken", aldus Refenes. Consoles daarentegen zouden minder belangrijk worden: "Ik weet niet zo zeker of er een PlayStation 5 verschijnt. Ik weet niet zeker of er een console na de Wii U verschijnt."Team Meat laat wel weten dat het niet negatief tegenover een samenwerking met Sony of Nintendo staat, zolang zij zich alleen op de ontwikkeling van games kunnen richten. "Als er een magische bemiddelaar verschijnt die alle zaken voor ons doet." 

Voor één deal zou de ontwikkelaar echter zo tekenen: Super Meat Boy in een Super Smash Bros.-game plaatsen. "Ik wil Meat Boy in Smash Bros. hebben. Dat zou de echte reden zijn waarom ik voor een Nintendo-console wil ontwikkelen. Hoor je ons Nintendo? Smash Bros! We vragen niets terug. Plaats het personage gewoon in de game. Het is gratis!"